مرگ رئیسی جلاد و کیفرخواست مردم - شهلا دانشفر

مرگ رئیسی جلاد و کیفرخواست مردم – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با مرگ رئیسی مردم شادی‌ها کردند، با تبریک به یکدیگر در خیابان‌ها شیرینی پخش کردند و بر فراز آسمان بساط آتش‌بازی راه انداختند. خانواده‌های دادخواه با رقص و شادی فریاد دادخواهی سر دادند. این دادخواهی فقط در کف خیابان نبود. بلکه بیانیه‌های منتشر شده از سوی نهادهای مختلف مردمی، تداوم اعتراضات بازنشستگان و سربلند کردن اعتراضات بیشتر در نفت، گوشه‌های برجسته دیگر این واکنش‌ها در تداوم بخشیدن به انقلاب علیه حکومت رئیسی‌ها است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه “ابراهیم رئیسی از هیئت مرگ تا مسموم‌‌سازی دانش‌آموزان” ضمن اشاره به پرونده پر از جنایت رئیسی از جمله عضویتش در هیئت مرگ سال ۶۷ و اعدام هزاران زندانی سیاسی، از بحرانی‌ترین وضعیت آموزش‌وپرورش در دورهٔ وی می‌نویسد: “مسمومیت‌سازی مدارس دختران، حملهٔ نیروهای نظامی و امنیتی به مدارس، ضرب و شتم و کشته‌شدن بیش از ۸۰ دانش‌آموز و دو معلم، بازداشت و زندانی کردن کودکان دانش‌آموز از سیاه‌ترین لکه‌های آسمان وزارت آموزش‌وپرورش در دوران ریاست‌جمهوری رئیسی بود. همچنین برخوردهای امنیتی از جمله زندان، اخراج و بازنشستگی اجباری معلمان، روش استخدام معلمان تازه با جذب سه هزار طلبه، کمبود شدید معلم در هفته‌های نخستین سال تحصیلی و نرسیدن کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها تا یک‌ماهه اول، از دیگر نشانه‌های ناکارآمدی آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم می‌باشد.” شورای هماهنگی در ادامه چنین کیفرخواستی با اعلام دوباره مخالفتش با سیاست‌های حاکم بر آموزش‌وپرورش و محکومیت کودک‌کشی در همراهی با سایر دادخواهان بر محاکمه آمران و عاملان قتل و کشتار مردم طی قیام‌ها تأکید می‌کند.

جمعی از زندانیان اعتصابی “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” می‌نویسند: “۱۸ ساعت در تلویزیون برای عامل قتل‌عام سال ۶۷ به عزاداری پرداختند. درعین‌حال محکومان به اعدام و خانواده‌های آنها را روزها و هفته‌ها با طناب اعدام بر گردنشان و عملاً هم بر گردن خانواده‌هایشان نگه می‌دارند تا جنایتشان را تکمیل کرده باشند.” و تأکیدشان بر لغو مجازات اعدام و پایان‌دادن به حکومت استبداد مذهبی حاکم است.

نهاد دادخواهان در بیانیه “از هیئت مرگ تا سه‌شنبه‌های سیاه اعدام” می‌نویسد: “مرگ او به منزله بسته‌شدن پرونده جنایات وحشتناکی که در آن عاملیت داشته، نمی‌باشد. قطعاً پرونده او در دادگاه‌های مردمی تحت عنوان یکی از عاملین کشتار و جنایت و تجاوز، گشوده خواهد شد.”

بدین‌گونه امروز جامعه با خواست محاکمه تک‌تک سران حکومت در دادگاه‌های مردمی در قامت بلندتری دادخواه قربانیان جنایات رئیسی و کل رژیم است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *