در باره سیرک انتخاباتی حکومت - اطلاعیه حزب کمونیست کارگری

در باره سیرک انتخاباتی حکومت – اطلاعیه حزب کمونیست کارگری

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بار دیگر انتصاب رئیس‌جمهور اسلامی در دستور کار حکومت قرار گرفته است. جنایتکاری سقوط کرده و قرار است جنایتکار دیگری جای او را بگیرد. اما همین نمایش انتخاباتی نیز به‌خاطر شرایط انفجاری جامعه، برای حکومت به معضلی تبدیل شده است. ناچار شدند از میان کاندیداها که همه از مقامات سابق و اسبق خود حکومت بودند، اکثرشان را از تیغ تصفیه بگذرانند، تا کمترین تنشی که باعث شود مردم پا لای در بگذارند و بساطشان را به هم بریزند، ایجاد نشود. رئیس‌جمهور سابق، رئیس مجلس سابق، معاون اول رئیس‌جمهور سابق، نمایندگان مجلس سابق، و بسیاری دیگر از حکومتیان سابق به دلیل سایه‌روشن‌های سیاسی با خامنه‌ای و دستگاه حاکم، کنار گذاشته شدند و نهایتاً شش جنایتکار باسابقه، شش فرد وقیح و فاسد و منفور را که همگی ذوب در خامنه‌ای شده‌‌اند، پس از گذشتن از فیلترهای مختلف به‌عنوان کاندید معرفی کرده‌اند. یک اصلاح‌طلب کذایی را هم تأیید صلاحیت کرده‌اند تا تنور انتخاباتشان را لااقل در میان‌ بالایی‌ها داغ کنند. از همین ابتدا شکاف در صفوف حکومت عمیق‌تر شده و تصفیه‌شدگان علیه شورای نگهبان موضع‌گیری  کرده‌اند.

مساله اصلی این است که این‌بار انقلاب زن زندگی آزادی مانند شمشیری بالای سر حکومت قرار دارد و از اینکه کوچکترین شکافی میان کاندیدها ایجاد شود وحشت‌زده‌اند. ابلاغیه‌های شداد و غلاظی صادر کرده‌اند که کاندیدهایشان نه تنها دست به افشاگری علیه یکدیگر نزنند؛ بلکه حتی حق انتشار نظرسنجی‌ در مورد انتخابات را هم ندارند. می‌ترسند که مردم از شکاف‌های بالایی‌ها وارد صحنه شوند. اما قادر به عملی‌کردن همین دستورالعمل‌ها هم نیستند. کاندیدها حتی توان وعده‌دادن‌های توخالی را هم ندارند و علی‌رغم اینکه یک اصلاح‌طلب را هم کاندید کرده‌اند که تنور انتخاباتشان داغ شود؛ اما فضای بالایی‌ها از همیشه سردتر است.

حکومت چنان منفور است و چنان بر دریای خشم و انزجار مردم قرار دارد که کاندیدهایشان حتی در معیت نیروی سرکوب هم جرئت رفتن به دانشگاه‌ها و سفر به شهرستان‌ها را هم ندارند و معدود تجمع انتخاباتی که سازمان داده‌اند نیز به محل محاکمه نه‌تنها کاندیدها بلکه به محاکمه خامنه‌ای و کل نظام تبدیل شده است. دانشجویان دانشگاه تهران چیزی برای پزشکیان اصلاح‌طلب و خامنه‌ای و نظام باقی نگذاشتند و دانشجویان دانشگاه تبریز سالن تبلیغاتی نمایندگان کاندیدها را به‌عنوان اعتراض خالی کردند.

فضا اما در میان مردم علیه حکومت و مضحکه انتخاباتی‌اش داغ است. دادخواهان در دیدارهایشان پیام ایستاده‌ایم تا پایان می‌دهند و دانشجویان و دانش‌آموزان و فعالین حقوق زن در بیانیه‌شان اعلام کردند که رأی و انتخاب ما انقلاب زن زندگی آزادی است. بیش از ۵۰۰ معلم در بیانیه‌ای اعلام کردند که انتخابات معنایی جز پذیرش و تأیید وضع تحمیلی کنونی و توهین به شعور اجتماعی مردم ندارد و نتیجه و عملکرد دولت‌ها در جمهوری اسلامی برای مردم یکسان است. بازنشستگان در تجمعاتشان علیه نمایش انتخابات رژیم شعار می‌دهند و مردم را فرامی‌خوانند که این بار نیز مانند انتخابات مجلس “سیلی محکمی بر گوش مستبدان و خودکامگان” بزنند، زندانیان سیاسی علیه این نمایش بیانیه صادر می‌کنند، زنان همچنان در ابعاد میلیونی با بی‌حجابی به حکومت دهن‌کجی می‌کنند و کارگران نفت چند روز مانده به رأی‌گیری اعتصاب سراسری و پرقدرتشان را شروع کرده‌اند و اعلام کرده‌اند “رأی بی رأی”.

این فضای اعتراضی را باید هر چه بیشتر گسترش داد. باید پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی‌شان را به آتش کشید، تبلیغاتچی‌های حکومت را همه‌جا مورد هجوم قرار داد، تجمعات انتخاباتی‌شان را مانند دانشگاه تهران بر سرشان خراب کرد. اعتصابات و اعتراضات و بی‌حجابی را باید هر چه بیشتر گسترش داد و در یک‌کلام باید از این فضای فعال و پربار سیاسی در جامعه برای پیشروی بیشتر علیه کل حکومت، و برای متشکل شدن هر چه بیشتر استفاده کرد.

مردم مدت‌ها است انتخاب خود را کرده‌اند. رأی و انتخاب مردم تداوم اعتراض و اعتصاب و به پیروزی رساندن انقلاب زن زندگی آزادی و سرنگونی حکومت منحوس و درمانده اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *