توزیع نان با کارت مخصوص – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه جمهوری اسلامی از طرح دولت ابراهیم رئیسی برای توزیع نان با کارت مخصوص پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

حالا باید مردم بروند در صف بایستند و کارت الکترونیکی ویژه نان را بدهند تا چند قرص نان بی کیفیت بگیرند. یادآوری کنیم حتی در دوران جنگ هشت ساله ایران با عراق نان کوپنی نشده بود. وقاحت و درنده خویی نظام میلیاردهای دزد و فاسد به کجا رسیده است که دست و بال همان یارانه کذایی بدرد نخور را هم بریدند؟

در همین خبر که از سوی سازمان برنامه و بودجه آمده است، دولت با حذف ارز ترجیحی۴۰۰ هزار میلیارد تومان سود خواهد کرد که معادل ۵۵۰ هزار تومان یارانه است اما دولت فقط می‌خواهد۱۱۰ هزار تومان یارانه بدهد. یعنی باز هم تعرض وحشیانه و به خاک سیاه نشاندن بیشترِ مردم ایران.

 

این تعرض به معیشت مردم بی جواب نمی ماند. جامعه آبستن بزرگترین تحولات زیر و رو کننده علیه رژیم اسلامی است. اعتصابات و اعتراضات منظما شکلی سراسری تر بخود می گیرند و حمایت ها از اعتراضات فرا صنفی تر و اجتماعی تر می شود. این نبرد برای دفاع از زندگی انسانی بی شک به تعرض سیاسی همه جانبه برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.

معنای سرنگونی جمهوری اسلامی می تواند و باید دست یافتن به آزادی – برابری و حکومت انسانی باشد. به این منظور حزب کمونیست کارگری پیشاپیش صف جنبش سرنگونی شمشیر می زند.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *