نظام ظالمانه و فقر کودکان – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

«زهرا عبداللهی» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: ما تغذیه کودکان زیر پنج سال، به خصوص در مناطق محروم را رصد می کنیم و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد ظرف دو سال کرونا و افزایش قیمت‌ها و خشکسالی، شیوع سوءتغذیه در کودکان بسیار افزایش داشته و با شیوع دو برابری آن در سیستان و بلوچستان و بیرجند مواجهیم.

قطعا دو برابری سو تغذیه کودکان به مناطقی از جمله سیستان و بلوچستان که درصد بیکاری و فقر بالاتراست محدود نمیشود. تغذیه‌ی ناکافی، یکی از انواع سوءتغذیه ها است که منجر به تاخیر در رشد، وزن کم یا تحلیل رفتن بدن می شود.

روشن است که کمبود غذا و محرومیت مادران از تغذیه سالم از دوران جنین، بر رشد جسمی کودک اثر منفی شدیدی دارد. فقر و فلاکت اجتماعی، و دسترسی نداشتن مادر و کودک به تغذیه سالم و کافی نتیجه شرایطی است که حکومت اسلامی به مردم  تحمیل کرده است.

سونامی بیکاری در سطح میلیونی هم اکنون چالش بزرگ همه مردم ایران مردم با حکومت است. بیشترین نرخ  بیکاری در استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، سیستان و بلوجستان و آذربایجان غربی و خوزستان ثبت شده است که تامین معیشت و بر خورداری از امکانات کافی برای تغذیه  و بهداشت کودکان را به مخاطره انداخته است.

تحقق زندگی شاد و امن و برخورداری کودکان از یک زندگی شاد و مرفه خواست میلیونی مردم در ایران است. مانع بر سر راه سعادت مردم، حکومت اسلامی است که باید از میان برداشته شود.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *