“اعدام نکنید” اعتراضی در جریان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تجمعات خانواده های محکومین به اعدام در مقابل زندانها و قوه قضاییه به اعتراضی مدوام تبدیل شده و این خود نشانگر جنبش قدرتمند علیه اعدام است. روز ۵ بهمن شماری از خانوادهای محکوم به اعدام با شعار “اعدام نکنید” مقابل زندان قزلحصار کرج تجمع کردند و خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.

این زندانیان که امروز خطر اعدام تهدیدشان میکند، متهمان “غیر سیاسی” ای هستند که بر اساس قوانین ارتجاعی مجازات های اسلامی به مرگ محکوم شده اند. اعدام این متهمین توسط جانیان اسلامی نه برای مقابله با جرم و جنایت بلکه سیاستی در خدمت بی ارزش کردن جان انسانها و مرعوب ساختن جامعه است. این را در طول ۴۴ سال حاکمیت جمهوری اسلامی تجربه کرده ایم. از جمله هرگاه فضای اعتراض در جامعه بالا میگیرد، ماشین آدمکشی حکومت سرعت میگیرد تا در پرتو آن بتوانند جامعه را سرکوب کنند.

تجمعات اعتراضی خانواده های محکومین به اعدام در مقابل زندانها اعتراضی در برابر این سیاست کثیف و جنایتکارانه حکومت است. بویژه این تجمعات در متن انقلاب جایگاه مهمتری دارد و در واقع گوشه ای از قیام مردم علیه اعدامست و در هراس از همین قدرت بود که روز گذشته به صف تجمع کنندگان حمله کردند. از تجمعات خانواده های محکوم به اعدام باید وسیعا حمایت کرد.

امروز یک عرصه مهم انقلاب زن، زندگی، آزادی، جنبش مردمی علیه اعدام هاست. بیانیه ۲۳۵ فعال اجتماعی در عرصه های مختلف مبارزاتی صدای رسای این جنبش بود که با استقبال بسیاری روبرو شد. بیانیه ای که اعدام را قتل عمد حکومتی خواند و بر لغو مجازاتهای اعدام تاکید کرد. با قدرت انقلاب و جنبش علیه اعدام، به اعدامها خاتمه دهیم.

قوانین مجازاتهای اسلامی در خدمت نهادینه کردن جنایت در جامعه اند. مجرمانش سران آدمخوار و جنایتکار حکومتند. جمهوری اسلامی باید بخاطر همه جنایاتش در سطح جهان بایکوت و تک تک سرانش در دادگاههای بین المللی مجازات شوند. جمهوری اسلامی با ماشین آدمکشی خود و سرکوبگریهایش وحشتی ترین و ظالمانه ترین شکل سرمایه داری را برپا کرده است. انقلاب زن، زندگی، آزادی انقلابی برای جارو کردن کل بساط توحش و بربریت این حکومت و بنا کردن جامعه ای شاد و انسانی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *