لشگر تازه نفس زنان بی‌حجاب – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مادر دادخواه عرفان رضایی گفت که “عرفان دو شب قبل از کشته شدنش به من گفت روسری‌ات را بردار. برای عرفان روسری از سر برمیدارم”.

اقدام مادر عرفان، فراخوانی به همه زنانی است که هنوز روسری از سر برنداشته‌اند. مبارزه برای سرنگونی حکومت به اشکال مختلف ادامه دارد از تجمعات و اعتصابات رو به رشد کارگران و بازنشستگان تا مراسم‌های یاد جانباختگان، شعارنویسی و سوزاندن نمادهای حکومتی و غیره. اما ابعاد میلیونی بی حجابی و پیشروی آن در سراسر کشور در حال حاضر به مهمترین سنگر قدرتمند انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شده و راه را بر گسترش اشکال دیگر مبارزه بازتر کرده است.

مانتوهای اسلامی کنار رفته و کت و دامن و شلوارک‌‌ها و لباس‌های تنگ جای آنها را گرفته است. حکومت دیگر با بدحجابان کاری ندارد. طرح جدید ممنوعیت ارائه خدمات فقط شامل افراد کاملا بی‌حجاب میشود. سنگر به سنگر حکومت به عقب رانده شده است. زنان حکومت را در مهمترین سنگر سیاسی و ایدئولوژیکش شکست داده‌‌اند و هر درجه پیشروی آنان، پیشروی انقلاب و کنج دیوار قرار دادن بیشتر حکومت و خرد کردن روحیه رادان و لشگر روحیه باخته آمران به معروف و همه آدمکشان حکومت است. پیشروی را میتوانیم باز هم سرعت بدهیم.

لشگر تازه نفس زنان بی‌حجاب هنوز سنگرهای بیشتری را باید فتح کند. هنوز زنان سرنگونی طلب زیادی روسری‌ برنداشته‌اند. مادران انقلابی زیادی همچنان روسری دارند. نمونه مادر عرفان که به هر دلیل روسری‌ها را زمین نینداخته‌اند زیاد است. آنها موضوع کار زنان پیشروی هستند که با شجاعت در خیابان‌ها و پارک‌ها با لباس دلخواهشان میگردند و میچرخند. موضوع کار دختران و پسران جوانشان هستند که به همه سنت‌ها و باورهای اسلامی پشت کرده‌اند. مراسم‌های بزرگداشت جانباختگان و دید و بازدیدهای مبارزاتی را باید کاملا بیحجاب کنیم. مادرانمان را بیحجاب کنیم. به آنها بگوییم هر روسری که کنار میرود ضربه‌ای بر پیکر فرتوت این حکومت است. اقدام مادر عرفان فراخوانی به همه مادران و زنان دیگر نیز هست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *