انقلاب جاری و معضل کودکان کار و خیابان – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، در ایران ۱۲۰ هزار کودک کار وجود دارد و تنها در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان خیابانی شناسایی شده‌اند. همچنین شمار کودکان زباله‌گرد در ایران افزایش یافته است.

مسلما تعداد حقیقی کودکان کار و خیابان در ایران بسیار فراتر از این آمار اعلام شده از سوی نهادهای دولتی است اما همین ارقام ادعایی گستردگی این پدیده غیر انسانی و دهشتناک و ابعاد قساوت و جنایت علیه کودکان در ایرانِ زیر سیطره رژیم اسلامی را به نمایش می گذارد.

این کودکان معمولا با دستمزدهای بسیار ناچیز و ساعات کاری بسیار طولانی در کارهایی سخت و طاقت فرسا مانند زباله گردی به کار گمارده شده، در کار جابجایی و قاچاق مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار میگیرند و یا توسط باندهای مافیایی وادار به تن فروشی و حتی فروش اعضای بدن خود میشوند. این کودکان از تغذیه و بهداشت مناسب برخوردار نیستند و محرومیت از تحصیل و حق شادی و بازی نیز از جمله مسائلِ گریبانگیر آنان است.

بنا بر ادعای دست اندرکاران حکومت کودک کُش اسلامی،همه کس و همه چیز به غیر از این رژیم، از افراد فعال در زباله گردی که از کودکان به عنوان نیروی کار ارزان استفاده می کنند تا مهاجرین افغانستانی و حتی وضعیت نابسامان اقتصادی و مشکلات معیشتی، در پیدایش و افزایش تعداد کودکان کار و خیابان مقصرند.

اما عامل اصلی این وضعیت اسفبارِ کودکان کار و خیابان فقط جمهوری منحوس اسلامی است. این رژیمی است که بنا بر قوانین اسلامی و ضد انسانی آن کودکان نه آحادی دارای حقوقی خودویژه بلکه مایملک اعضای ذکور خانواده محسوب میگردند. این رژیمی است که به دختران خردسال به مثابه اشیای جنسی مینگرد و برای “پیشگیری” از تحریک مردان مسلمان توسط آنان حجاب و مقنعه بر سر آنان می کند و بنا بر قوانینش تجاوز به دختر بچه های ۹ ساله زیر لوای ازدواج قانونی است. این رژیمی است که در چهل و چهار سال گذشته کل جامعه را به فقر و فلاکت و بی حقوقی کشانده است.

موجودیت این رژیم با آزادی، رفاه، شادی و حقوق انسانها و از جمله کودکان در تناقض است. انقلابِ پُر خروش زن زندگی آزادی با خاتمه دادن به عمر ننگین رژیم اسلامی شرایط نجات و خوشبختی کودکان کار و خیابان را مهیا خواهد نمود. انقلاب از هم اکنون باید رهایی و سعادت این کودکان را در دستور کار خویش قرار دهد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *