بی حجابی عملی و بن بست رژیم اسلامی – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیرا ستاد امر به معروف در بیانیه ای گفته: “نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی رفت” و تقریبا همزمان شاهد اعتراف قالیباف به “مخالفت “جبهه انقلاب” با قوانین حمایت از زنان و تصمیمات مردسالارانه حکومت” هستیم.

با نگاهی به تحولات اخیر به سادگی میتوان فهمید که رژیم اسلامی در بحث حجاب، به بن بست رسیده است و عملا توان مقابله با خیل عظیمی از زنانی که حجاب، سمبل بی حقوقی شان را سوزانده و یا پرتاب کرده اند، ندارد.

آتش به اختیارهای رژیم یا همان مزدوران امر به معروف و نهی از منکرشان هم نه تنها کاری از پیش نمیبرند بلکه در جواب تذکر برای حجاب با اعتراضات شدید مردم مواجه میشوند و مردم آنها را رسانه ای میکنند تا رسواتر شوند.

خط و نشانهای دروغین رادان هم که چندی پیش گفت: “ما با دوربینهایی که درسطح شهرهاست میتوانیم بی حجابها را تشخیص و جرم انگاری کنیم”  به جایی نرسید. هیچ اتفاقی نیفتاد و درواقع نمیتوانند و نتوانستند چنین ایده ای را عملی کنند.

از سوی دیگر اختلافها در درون رژیم اسلامی درباره مبحث حجاب از همیشه بیشتر شده است تا جایی که حتی قالیباف، با کارنامه ای بسیار ضدانسانی، مجبور به اعتراف به قوانین مردسالارانه رژیم در تمام این سالها شده است که مسلما این برای دیگر مزدوران ضد زن رژیم قابل قبول نیست. و اما چرا رژیم اسلامی اینقدر هراسان و آشفته به سرکوب زنان و نگهداشتن حجاب اجباری تاکید دارد!؟

به این دلیل که حجاب یکی از مهمترین ستونهای حاکمیت اسلامی و شیشه عمر رژیم است. رژیم اسلامی برمبنای قوانین تماما زن ستیزانه اسلامی سالهاست که به کمک سرکوب، حذف، شکنجه، حبس، اعدام حکومت کرده و به درستی میداند اعتراض و مبارزه زنان علیه حجاب اجباری به لغو این قانون ختم نمیشود ، بلکه فراتر از آن ، زنان و مردان آزادیخواه در ایران همه آزادیهای انسانی را میخواهند.

زنان بعد از چنین مبارزات جسورانه ای علیه حجاب اجباری، علیرغم فشارها و محدودیتها و حتی حملات شیمیایی به مدارس دخترانه، هرگز به عقب برنمیگردند و این مبارزه علیه حجاب و دست آورد پُر قدرت آن، که بی حجابی عملی در جامعه است، را با مطالبات دیگر اقشار جامعه، که خواهان جامعه ای سکولار هستند به یکدیگر پیوند داده و میخواهند با انقلابی زنانه یکبار برای همیشه با سرنگونی رژیم اسلامی، با اسلام نیز تعیین تکلیف کنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال:سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *