اتحاد سه قوه، سلایق متفاوت! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای در خطبه های نماز عید فطر سران سه قوه را به اتحاد دعوت کرد: “اگر قوای مقننه، مجریه و قضائیه به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد … قوای سه گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند”. خامنه ای همچنین گفت: “در جامعه علایق و سلایق مختلف وجود دارد. اشکالی ندارد همه در کنار هم زندگی کنند”!

هر دو بخش این سخنان نشان از فشار انقلاب مردم بر ذهن و روان ولی فقیه رو به سقوط است.

خامنه ای آن سه جنایتکار و فاسد نظامش را به اتحاد فرامیخواند که از موقع انتصابشان در راس سه قوه، تلاش کرده اند ظاهر یک حکومت یکپارچه از خود ارائه دهند!

با این حساب موضوع چیست؟

خامنه ای خوب میداند که همچون خودش سران سه قوه هم با کابوس سقوط نظام اسلامی شب را به صبح می رسانند. خوب میداند که آنها هم در هراس از فرارسیدن روزهایی بسر میبرند که به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه خواهند شد؛ خوب میداند که سران سه قوه پرونده فساد همدیگر را زیر بغل دارند و مثل سابق و این بار زیر فشار انقلاب پیشدستی خواهند کرد تا رقبا را به عنوان مسبب اوضاع نشان دهند با این امید واهی که جرم خود را سبک تر نشان دهند. و این یعنی خالی تر کردن زیر پای حکومت توسط مقاماتی که قرار است نجاتش دهند.

خامنه ای نگران بازتر شدن شکافها و تنشهای درون حکومتی، از جمله تنشها میان سران سه قوه از ترس انقلاب است. اتفاقی که در شرایط انقلابی حکومت را ضربه پذیرتر می کند و بسیار خطرناک است. کابوس سقوط نظام است که خامنه ای را مجبور کرده است از روسای سه باند حکومتی بخواهد “کش” ندهند! روشن است که قدرت انقلاب امید خامنه ای برای “فصل الخطاب” شدن میان سران حکومتش را بر باد خواهد داد!

اما نکته دوم سخنرانی ولی فقیه. کسی که بیست روز پیش فتوا داد بی حجابی هم “حرام شرعی” هم “حرام سیاسی” است، یکباره کشف می کند که “در جامعه علایق و سلایق مختلف وجود دارد. اشکالی ندارد همه در کنار هم زندگی کنند”!

مردمی که خیابانها را فتح کرده اند، مردمی که گشت ارشاد را به سوراخ هایشان برگردانده اند، این “کشف” دیکتاتور درمانده را به حساب آشفتگی و هراسش میگذارند. به حساب این میگذارند که به او حالی کرده اند که فضولی در “علایق و سلایق” مردم ممنوع! به حساب قدرت خود می گذارند که دیکتاتور اسلامی را دارند سنگر به سنگر عقب میرانند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *