آینده از آن ترسوها نیست – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمعه دوازدهم خرداد، هزار روز از زندانی شدن وحید افکاری در سلول انفرادی زندان عادل آباد شیراز گذشت. او در پیامی از زندان با صلابت تمام گفته است: آینده از آن ترسوها نیست!

تصورش را بکنید که انسانی را یکهزار روز در سیاهچالی در زیر زمین زندان عادل آباد شیراز، در جایی که بوی خون و مرگ می دهد، نگه دارند تا مقاومت وی را درهم بشکنند و با این حال وی بگوید آینده از آن بزدلان مستبد نیست، بلکه از آن مردم جسور و مبارز است! همین پیام کوتاه از زندان بخوبی پوشالی بودن قدرت رژیم و بی اثر بودن حبس و شکنجه برای درهم شکستن روحیه زندانیان را به نمایش می گذارد. ما نمی ترسیم چرا که با هم هستیم و آنها در هراسند چرا که ایستادگی و اتحاد ما را می بینند. سخنان وحید ما را به یاد پیام الهام بخش  نوید افکاری (برادر وحید) می اندازد که گفته بود “تنها قدرتی که ما داریم انرژی و صدای انسانهای آزادیخواه و ظلم ستیز است”! و امید است که همین نیرو وحید افکاری و همه زندانیان سیاسی را از زندان آزاد کند.

خانواده افکاری را تمام مردم ایران می شناسند. بسیاری در ایران خود را شریک رنج و غم آنها می دانند و در ایستادگی این خانواده در مقابل بیدادگری رژیم اسلامی خود را  باز می شناسند. وقتی نوید را در شهریور ۱۳۹۹ اعدام کردند مردم او را قهرمان نامیدند. دفاعیات جانانه نوید در بیدادگاههای رژیم بر سر زبان ها افتاد. و زمانی که حکومت بعد از قتل نوید، دو برادر وی یعنی حبیب و وحید را هم در زندان نگه داشت برایشان کمپین براه انداختند تا آنکه حبیب آزاد شد ولی متاسفانه وحید هنوز در سیاهچال است. حسین افکاری، پدر خانواده، تا به حال دوبار دستگیر شده است و بهینه نامجو، مادر خانواده، روزگار ندارد و در طول چند سال گذشته دائماً درِ زندانها را برای آزادی فرزندانش کوبیده است. الهام ، تنها دختر خانواده نیز، به جرم اعتراض به بیدادگری رژیم، محکوم است که بمدت پنج سال در خانه پابند داشته باشد.

این، فقط داستان یک خانواده نیست. ایستادگی و صلابت خانواده افکاری در مقابل ددمنشی رژیم اسلامی، بیانگر اراده مردمانی است که نه فقط تسلیم نمی شوند بلکه به چیزی کمتر از رفتن جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی و برابری راضی نیستند. آینده از آن مردم جسور در ایران است، همانها که شعارشان زن زندگی آزادی است!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *