اوج کیان و حضیض حکومت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ماه منیر مولایی‌راد،‌ مادر کیان پیرفلک، می‌گوید که ماموران به خانه دوستان آنها رفته و وسایل و یادگاری‌هایی که برای تولد کیان آماده کرده بودند را توقیف و با خود بردند. کیان ۹ ساله در تاریخ ۲۵ آبان در شهر ایذه در حالی که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو بودند هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بیایید از منظر حکومت به صحنه نگاه کنیم. مگر نه اینکه کشته شدن کیان موجی از خشم و تاثر و اعتراض در ایران و در سراسر جهان علیه جانیان اسلامیِ کودک‌کُش به دنبال آورد و آوازه این کودک غرق در خون قلب جهانیان را شدیدا جریحه‌دار کرد و باعث همبستگی وسیع تر داخلی و جهانی با انقلاب زن زندگی آزادی شد؟ رژیم اسلامی چگونه می‌تواند در برابر اسم و خاطره و بزرگداشت این کودک جانباخته بی تفاوت باشد و سکوت کند؟ رژیم اسلامی از نام و آوازه کیان پیرفلک ۹ ساله وحشت دارد و برای بقاء باید علیه همه این سمبلهای انقلاب، کل دستگاه وزارت اطلاعات و لباس شخصی‌ها و نیروی انتظامی خود را بسیج کند. یورش به خانه دوستان و دوستداران خانواده پیر فلک بخشی از مقابله رژیم با انقلاب نوین ما است.

دلیل دیگر حتی بیشتر قابل درک است. خامنه‌ای روز ۱۴ خرداد در سخنرانی خود در جمع مشتی از نظامیان و لباس شخصی‌ها و نیروهای مزدور کرایه‌ای خود اعتراضات جاری را “تلاش دشمن” خواند و گفت که “اوباش” هم “پیاده‌نظام اغتشاش” شدند. طبعا او نمی‌تواند چنین اراجیفی را سر هم نکند. در این جنگ تبلیغاتی، کیان ۹ ساله و نیکای ۱۵ ساله پیاده نظام اغتشاش و کماندوهای دشمن معرفی می‌شوند تا آن دریای خروشان خشم و انزجار مردم علیه حکومت اسلامی انکار شود. خامنه‌ای مثل همه دیکتاتورهای زبون و مفلوک تاریخ تا آخرین لحظهِ نفس کشیدنش، آفتاب انقلاب را انکار خواهد کرد. انکار می‌کند تا صفوف چاقوکشان، قداره بندان و جانیان آدمکشش را چند صباحی دیگر دور حکومت لرزان خود بسیج کند.

جمهوری اسلامی نمی تواند در برابر پُر آوازگی نام کیان عزیزِ ما ساکت بماند. اما با هر حرکت علیه این فرزند انقلابِ زیبای زن زندگی آزادی در عمق باتلاقی که اسیر آن است بیشتر فرو میرود. ما مردم ایران و همه جهانیان انساندوست در کنار خانواده کیان عزیزمان هستیم در میدان نبرد برای سرنگونی جمهوری اسلامی لباس جنگ به تن داریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *