محافظت از خانواده های جانباختگان- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گزارش‌ها از شهر ایذه حاکی از آن است که سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، روز شنبه بیست و هفتم خرداد ماه به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است. خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد به شدت تحت فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار دارند.

چرا خانواده پیر فلک و مولایی راد و صدها خانواده دیگر از جانباختگان اینچنین مورد تعرض جمهوری اسلامی قرار می گیرند؟

آیا فقط به این دلیل است که عزیزان این خانواده ها علیه جمهوری اسلامی به پاخاسته و موجودیت رژیم را به چالش کشیده بودند و حالا حکومت از بازماندگان جانباختگان انتقام می گیرد؟

آیا به این دلیل است که در ایران و جهان مخالفان حکومت اسلامی با برجسته کردن نام و آوازه این جانباختگان، علیه جنایتکاران اسلامی در ایران دست به تظاهرات می زنند و نیروی انسانی بیشتری را به خیابان می کشند؟

آیا با ترساندن این خانواده ها می خواهند وحشت ایجاد کرده و به این شیوه اعتراضات علیه حکومت را در داخل ایران مهار کنند؟

همه اینها البته جزئی از نقشه حکومت است. اما اصلی ترین دلیل تعرض حکومت به خانواده های جانباختگان، مبارزه آشکار این عزیزان با حکومت است. تاریخ روز به قتل رسیدن، چهلم، روز تولد، گلباران مزار این عزیزان و بسیاری دیگر از مناسبت ها، اعلام آشکار مبارزه این خانواده ها با جمهوری جنایت اسلامی است.

این خانواده ها در مبارزه خود یک جامعه خشمگین، معترض و انقلابی را به همراه دارند و هر حرکت مباراتی این خانواده ها زنجیره ای از مبارزات به هم پیوسته جامعه علیه جمهوری اسلامی است. نکته مهم این است که همه ما در دفاع از این عزیزان باید صد چندان بیش از پیش احساس وظیفه کنیم و نسبت به بازداشت خانواده های جانباختگان شدیدا واکنش نشان دهیم. در این شرایط جمهوری اسلامی در میان زنجیره ای از اعتراضات مداوم و گسترده اجتماعی گرفتار تر خواهد شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *