اعتراض دانشجویان هفت دانشگاه – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دانشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس، بهشتی، تهران، سوره، علامه، فردوسی مشهد و دانشگاه مازندران با انتشار بیانیه‌هایی ضمن حمایت از دانشجویان معترض دانشگاه هنر، اقدام دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در بازداشت و تهدید مقام‌های دانشگاه هنر در سرکوب و تعرض جسمی دانشجویان را محکوم کرده و تاکید کردند که “استبداد رفتنی است”.

بیاد بیاوریم که شنبه، ۲۷ خرداد، مردم هنگام خروج از سالن کنسرت روزبه بمانی، شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای سردادند.

فقط کافی است همین دو خبر را در نظر بگیریم تا یک بار دیگر با این واقعیت روبرو شویم که انقلاب نه تنها سرِ باز ایستادن ندارد که در اشکال گوناگون در حال فلج کردن جمهوری اسلامی است. ایادی حکومت هر چه بیشتر تهدید می کنند، بیشتر مشخص می شود که حکومتشان در تقابل با مردم آه در بساط ندارد. جامعه ای که برای انقلاب بپاخاسته است و متحدانه برای سرنگونی می جنگد را نمی شود فقط با تفنگ و زندان عقب راند.

دانشجویان یک بخش مهم جنبش سرنگونی اند و در این راه با همه قدرت در کنار دیگر بخشهای جامعه قرار دارند. شعار معروف دانشجویان: “فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم” یک نمونه بارز این هم سرنوشتی طبقاتی و سیاسی بین دانشجویان، کارگران، بازنشستگان، معلمان، زنان و همه جوانان است. این یعنی همه مردم ایران فقر و فلاکت و اسلام و عقب ماندگی مذهبی را به چالش کشیده اند و می خواهد با سرنگونی جمهوری اسلامی جامعه ای عاری از ستم و نابرابری برپا کند.

از اعتراضات دانشجویان حمایت کنیم و هر مکانی را به محلی برای تداوم جنگیدین علیه جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *