به کشتار کولبران پایان خواهیم داد – مینا بهروزی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“برای یک تکه نان۶۱ کولبر طی شش ماه گذشته کشته شده اند”!

این یک خبر تکاندهنده است که این هفته در رسانه ای اجتماعی منعکس شده است. در رابطه با این خبر، در کانال کولبر نیوز، خود کولبران جوان هیجده تا بیست ساله در باره زندگی سخت و مشقت بارشان حقایق غم انگیزی را عیان میکنند. از نا امنی جانی در راههای صعب العبور، از سرما و یخبندان، از حمل بارهای سنگین توسط انسانهایی با جثه های نحیف، از فقر مطلق تحمیل شده به مردم، از بیکاری مزمن و از باجگیری فرماندهان سپاه پاسداران اسلامی  صحبت می کنند.  از همه غم انگیزتر این واقیت دردناک است که وقتی باجگیران سپاه پولی از اخاذی گیرشان نیاید، براحتی این انسانهای زحمتکش را به گلوله می بندند و پاسخگو هم نیستند.

جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامیش اینگونه حکومت می‌کنند. از بالاترین مسئولین حکومت تا فرماندهان و اعضای رده های مختلف سپاه و بسیجیان همه در دزدی و قاچاق نقش دارند. از یکطرف تحمیل فقر به مردم سراسر کشور بخصوص و بیشتر در مناطقی مثل کردستان و بلوچستان و از طرف دیگر، قاچاق و سازماندهی باندهای مواد مخدر برای سودهای سرشار و به اعتیاد کشاندن جوانان، بیخانمانی و از هم پاشاندن خانواده ها و کودکان کار و زباله گرد بیداد میکند.

فلاکتها و فقر ایجاد شده توسط حکومت و در عین حال کسب و کار سودآور برای دست اندرکاران ریز ودرشت حکومتی آنقدر وسیع و غیر انسانی است که ارائه تصویر دقیق در این نوشته کوتاه نمی گنجد. شلیک مستقیم حکومتیان به کولبران و حتی به اسب‌هایشان تا زندان و شکنجه و  ربودن و ‌اعدام کردن و کشتن معترضین به شیوه های مختلف گوشه ای از جنایات حکومت است.

جمهوری فاسد اسلامی تنها با جنایت و آدمکشی سر پاست. هیچ مشروعیتی در میان مردم ندارد؛ اما یک چیز روشن است. مبارزه برای پایان دادن به عمر این حکومت  ادامه دارد. با شروع انقلاب زن زندگی آزادی، ترس و وحشت سرتاپای وجود فاسد حکومت را فرا گرفته است. سرکوبگران حاکم اسلامی میدانند که به لحظات آخر عمر ننگینشان نزدیک میشوند و توسط  فرودستان جامعه و زنان و مردان آزاده به زباله دان تاریخ روانه خواهند شد.

فقط با اتحاد سراسری و قدرت متحد مردم میتوان این حکومت چپاولگر و فاسد را سرنگون کرد و برای همیشه به بیکاری، اعتیاد، کارتون خوابی، زباله گردی و به کار کودکان و کولبری در جامعه پایان داد و جامعه را به  آزادی و رفاه و برابری و خوسبختی رساند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *