رنسانس ضد مذهبى در ایران – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اگر ما بیست سال پیش گفتیم که ایران آبستن یک رنسانس عظیم ضد مذهبى است، امروز این رنسانس شروع شده و با قدرت در حال پیشروى است. این ادعا را نه تنها رقص هر روزه انقلاب زن زندگى آزادى در خیابانها، نه تنها ویدئو هاى منتشر شده از نیکاها و ساریناها ثابت کرده است، بلکه اعترافات مقامات حکومتى و بیانات اخیر فردى چون محمد زکایى را هم میتوان شاهدى گرفت بر این ادعا.

این ”استاد حوزه علمیه قم“ اخیرا گفته است: ”در آینده‌ای نه چندان دور و با مرگ نسل‌های دههٔ ۴۰ به پایین، دیگر چیزی به نام مذهب ‌و اعتقاد، در بین نسل‌های جوان، دیده نخواهد شد. . .  مردم با مرگ هر روحانی شادی خود را بروز می‌دهند. . . در زیر پوست شهر، همهٔ ما می‌دانیم که دیگر چیزی به نام دین در بین اکثریت مردم، موضوعیت و اهمیت ندارد. . . ما نتوانستیم در ۴۳ سال بر اعتقادات مردم بیفزاییم و یا حداقل آن را حفظ کنیم. . . . اگر در خانواده، ‌اقوام، همکاران و دوستان خود بنگریم، متوجه می‌شویم که به جز چند پیرزن و ‌پیرمرد که آنها هم تربیت شدهٔ سالیان بسیار دورند، اغلب پرورش یافتگان جمهوری اسلامی، حتی نماز نمی‌خوانند که هیج، تمام مظاهر دین را تمسخر می‌کنند. … آینده نشان می‌دهد ایران تبدیل به بی‌دین‌ترین و سکولارترین کشور اسلامى خواهد شد. . . برخی طلبه‌ها به من می‌گویند که ما نمی‌توانیم‌ با لباس روحانیت، بیرون برویم، زیرا مورد ناسزای مردم قرار می‌گیریم.“

بله، کاملا درست است؛ با سرنگونى جمهورى اسلامى، ایران به بى دین ترین و سکولارترین کشور جهان تبدیل خواهد شد؛  پیروزى انقلاب زن زندگى آزادى ایران را به کشورى تبدیل خواهد کرد که شهروندانش در رفاه و شادى زندگى میکنند، زنان اش نه در قید مردان بلکه چون انسانهایى داراى حقوق کاملا برابر با آنها ظاهر میشوند، آزادیهاى بى قید و شرط سیاسى در آن جارى است، کسى را بر کسى برترى نیست و آسایش عمومى به هدف زندگى تبدیل میشود، راه به خرافات بسته میشود و  انسانیت رو به شکوفایى میگذارد. زنده باد انقلاب زن، زندگى، آزادى!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *