توماج صالحی باید آزاد شود – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

توماج ما، توماج شما، توماج مردم بپاخاسته ایران و توماج همه انسانهای شریف و آزادیخواه باید بی قید و شرط آزاد گردد!

توماج صالحی، خوانند رپ معترض و محبوب، که اوایل آبان سال ۱۴۰۱ در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، پس از ۸ ماه بازداشت موقت، در دومین دادگاه در روز  یکشنبه ۱۱ تیر ماه  ۱۴۰۲ به صورت غیرعلنی در پشت درهای بسته و بدون حضور خانواده او و خبرنگاران “محاکمه” شد!

رئیسیان وکیل توماج، اعلام کرده است که در همین دادگاه غیر علنی توماج متهم شده است که با انتشار توییت‌هایش مرتکب نشر اکاذیب به شکل گسترده و در نهایت باعث “افساد فی‌الارض” شده است! اتهام دیگر او این است که چون شبکه سی‌بی‌سی کانادا از تصویر سخنان توماج در یک برنامه تلویزیونی استفاده کرده است، همین مصداق همکاری موکل با دولت کانادا تلقی می‌شود که یک دولت متخاصم محسوب می‌شود.

همه چیز روشن است. جمهوری اسلامی برای خفه کردن صدای اعتراض جامعه به فقر و فلاکت، تبعیض، دزدی وچپاول که در هنر اعتراضی توماج منعکس شده است، میخواهد این صدای مردم بپاخاسته را با پرونده سازی خاموش کند و در مقابل انقلاب مردم و ادامه اعتراضات گسترده برای رهایی از شرایط ضد انسانی تحمیل شده توسط حکومت اسلامی مانع ایجاد کند.

جمهوری اسلامی جنایتکار و انسان‌کش در جریان انقلاب زن زندگی آزادی تعدادی از معترضین را با اتهاماتی مشابه اعدام کرده است. همین حکومت میخواهد در پشت درهای بسته بیدادگاهش که حتی خانواده توماج هم امکان حضور نداشتتند، با اتهام افساد فی الارض،  جنایتی دیگر علیه جامعه و مردم به ستوه آمده و بپاخاسته مرتکب شود. مردمی که ماههاست در کف خیابان‌ها عزم  خود برای نابودی جمهوری اسلامی را فریاد زده اند

ما  مردم تشنه آزادی ، تشنه یک زندگی بدون سرکوب و زندان، بدون فقر و فلاکت و‌چپاول، برای آزادی توماج، این صدای جسور و شجاع مردم بپاخاسته ایران، این صدای مردم معترض علیه تبعیض و فقر و بی عدالتی و این صدای انقلاب زن زندگی آزادی، در تمام دنیا اعتراض خواهیم کرد.

باید برای نجات توماج، برای نجات انسانیت و زندگی در تمام شهرهای دنیا  به خیابانها آمد. همچنین باید برای آزادی توماج در ایران به هر شکل ممکن اعتراض کرد. باید برای آزادی این صدای شجاع انقلاب در مقابل زندان تجمع کرد. صدای اعتراض برای آزادی توماج عزیزمان باید در ایران و جهان طنین افکن شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *