ماشاءالله کرمی‌ها تنها نیستند - یاشار سهندی

ماشاءالله کرمی‌ها تنها نیستند – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حکومت اسلامی کلیه اموال ماشاءالله کرمی، پدر جان‌باخته محمدمهدی کرمی را به جرم دادخواهی از فرزندش، اعم از خانه و ماشین و هرآنچه که این خانوادهٔ دادخواه دارند مصادره کرده، و این پدر داغدیده را به شش سال زندان محکوم شده است. پدری که به قول خودش فرزندش را “با پول دست‌فروشی” بزرگ کرده و حکومت او را به قتل رسانده. سوای دو اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی”، ماشاءالله کرمی متهم به “تحصیل مال نامشروع و پول‌شویی” شده و دراین‌رابطه هم محاکمه شده است! درحالی‌که انگلی مانند کاظم صدیقی با یک فقره “زمین‌خواری” هزار میلیاردتومانی مدعی هست با “آبروی مؤمن نباید بازی کرد! ” راست‌راست راه می‌رود. این یک مورد از بی‌شمار ستمگری جمهوری اسلامی است، ستمگری در بی‌نهایت آن.

ماشاءالله کرمی، انسان گمنامی که در گوشه‌ای از ایران با دست‌فروشی روزگار می‌گذراند به‌واسطه قتل حکومتی پسرش به جمع بزرگ خانواده‌های دادخواه پیوست، و نشان داد بسیارانی مانند او که نامشان در هیچ جا مطرح نیست، چگونه می‌توانند نشان دهند قلب بزرگی دارند. او علاوه بر به دوش کشیدن داغ فرزند زحمت‌کش خود، یک دم از این غافل نشد که نام محمد حسینی، معترضی که همراه با پسر جان‌باخته خود با طناب دار به قتل رسید، را بزرگ بدارد و دادخواه او هم باشد. او در اقدامی تحسین‌برانگیز از اقدامات وکیلی که سعی کرده بود محمد مهدی را نجات دهد تشکر کرد؛ آن وکیل اذعان کرد انتظار چنین عملی را نداشته است. در اقدامی دیگر بر سر مزار مهسا امینی حاضر شد و دست در دست پدر مهسا بر دادخواهی پافشاری کرد و با همه خانواده‌های دادخواه همدردی کرد.

جامعه رها شده از چنگ فقر و استبداد و دیکتاتوری، جان‌باختگان انقلاب زن زندگی آزادی را بزرگ می‌دارد و خانواده‌های این عزیزان را در آغوش می‌گیرد تا مرهمی باشد بر همه دردهای بی‌پایان آنها. همین امروز هم این نمادهای مبارزه برای رهایی و آزادی نامشان باید بزرگ داشته شود. با بزرگ داشتن ایشان می‌توان به جامعه نشان داد ماشاءالله کرمی تنها نیست. ما که برای دنیایی نوین و زیبا و انسانی مبارزه می‌کنیم بی شماریم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *