درباره حکم بازداشت بین المللی مقامات رژیم اسلامی- حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گزارش ۴۳ صفحه‌ای اخیر سازمان عفو بین الملل درباره اذیت و آزار گسترده خانواده های معترضان جان باخته طی یکسال گذشته حاوی یک خواست مهم است که ما بارها آنرا فریاد زده ایم: صدور حکم بازداشت بین المللی برای مقامات رژیم اسلامی بدلیل این همه ظلم و جنایت!

این گزارش به موارد متعددی از رفتار ضد انسانی رژیم با خانواده های داغدار نظیر اعمال محدودیت ظالمانه برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز بر سر مزار کشته‌شدگان و دستگیری و بازداشت خودسرانه نزدیکان و خانواده قربانیان، بازجویی‌های توهین آمیز،‌ تعقیب و تهدید و مجازات‌های غیر انسانی علیه خانواده های دادخواه به دلیل برگزاری مراسم بر مزار عزیزانشان اشاره کرده است.

حقیقت این است که رژیم جنایتکار اسلامی معترضین را به قتل می رساند و برای آنکه جنایات خود را بپوشاند خانواده های داغدار معترضین جان باخته را مورد تعرض قرار می دهد. این بدون شک اوج رذالت و وحشی گیری رژیم اسلامی را نشان می دهد و باید با جواب محکمی از جانب جامعه جهانی روبرو شود. سکوت در مقابل این همه ظلم و ستم از سوی مراجع بین المللی و دولتهایی که ادعای دفاع از “حقوق بشر” دارند عملا مهر تایید زدن بر تداوم این ستمگری ها و جنایات است. جهان باید به حال خود گریه کند اگر چنین جنایتکارانی بتوانند آزادانه در کشورهای مختلف جهان از کانادا و بلژیک گرفته تا جاهای دیگر جولان دهند.

خانواده های معترضین جانباخته در ایران علیرغم همه فشارهایی که از جانب رژیم بر آنها اعمال می شود هیچگاه و هرگز پرچم دادخواهی خود را بر زمین نگذاشته اند و قهرمانانه در مقابل زورگویی های رژیم اسلامی ایستاده اند. این خانواده های دادخواه خواهان بازداشت و محاکمه آمرین و عاملین جنایاتی هستند که جان عزیزترین کسان آنها را گرفت و زخم عمیقی بر پیکر آنها وارد آورد.

سران و مقامات و کاربدستان حکومت اسلامی در سطوح مختلف مسئول این جنایات هولناک هستند. دادخواهی مردم ایران بالاخره ثمر خواهد داد و بعد از سرنگونی این حکومت پلید همه این آدمکشان را در دادگاههای عادلانه به پای میز محاکمه خواهد کشاند. اما همین امروز نیر باید در عرصه جهانی کوشید که حکم بازداشت بین المللی این جانیان صادر شود و همچون حمید نوری از عوامل کشتار هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ دادگاهی شوند. جانیان بدانند که از دست عدالت نمی توانند بگریزند!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *