مهسا در ما نفس می کشد – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مژگان افتخاری، مادر مهسا، روز شنبه ۴ شهریور، تصاویر تازه‌ای از مهسا / ژینا، در حساب کاربری شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: “ژینای دل و جانم، یک سال از آسمانی شدنت گذشت، سالی که در غم و فراق حسرت دیدنت، هر لحظه‌اش در دلم دوزخی بر پا بود.”

مهسا با ما نفس می کشد. در کنار ما است، با او قدم می زنیم، با او درد دل می کنیم. در چهره مهربان مهسا، خواهران کوچکترش، نیکا و سارینا، را می بینیم. حدیث و دهها نوجوان، و جوانان دختر و پسری که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی جان باختند را می بینیم. ما با مهسا، جانباختگان سال ۸۸ و دی ماه ۹۶ و  عزیزان به خون کشیده خود در آبان ۹۸ را می بینیم. ما نوید افکاری را در چشمهای زیبای مهسا می بینیم.

ما مهسا را در تاریخ ۴۴ ساله ایران می بینیم. از همان ابتدا که مردم حاکمیت این جانیان را پس زده و جنگ با این حکومت را آغاز کردند، اما به خون درغلتیدند. سی خرداد ۶۰ را بیاد داریم. تابستان خونین ۶۷ را بیاد داریم و جوانان مبارزی که به چوبه های دار سپرده شدند تا غارتگران اسلامی بر جنازه های عزیزان ما برقصند و  شادی کنند و پروار تر شوند.

ما مهسا را در ندا می بینیم، ما مهسای عزیزمان را در اسید پاشی به صورت زنان می بینیم، در حسرت جانهای بیشماری که زندگی نکرده اند، دختران و زنانی که اسلام و حکومت اسلامی اجازه نداد از زندگی لذت ببرند و ناامیدانه تن به خودکشی سپرده و رفتند.

ما مهسا را در آستانه یک سالگی انقلاب نوین مان می بینیم؛ در بی حجابی میلیونی دختران و زنانی که در خیابانها رژه می روند و رعشه مرگ به جان حکومت می اندازند؛ ما ناقوس در هم شکسته شدن حکومت اسلامی را می شنویم و اتحاد سراسری و همه با هم بودن مردم را تجربه کرده ایم.

با مهسا و بیاد همه جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی به استقبال ۲۵ شهریور، سالروز به قتل رسیدن مهسا / ژینا، می رویم تا پرچم رهایی و آزادی و برابری را در خیابانها به اهتزاز در آوریم. تا مرگ جمهوری اسلامی را از دریچه چشم مهساهای انقلاب ببینیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *