نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

همچنانکه می دانید چندی پیش جمهوری اسلامی ۱۳ تن از فعالین شناخته شده حقوق زنان در گیلان را دستگیر کرد و اکنون این دستگیریها با اعتراضات گسترده مردمی روبروست.  بیش از ۲۰۰ نفر از کنشگران مدنی، سیاسی، هنرمندان و روزنامه نگاران با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از فعالان مدنی بازداشت شده در گیلان، خواهان آزادی فوری آنان شده‌اند. پروین اردلان یکی از امضاکنندگان این بیانیه گفته است: “شبیخون همزمان در چند شهر بیشتر از آنکه در جامعه ایجاد رعب و وحشت کند نشان دهنده وحشت حکومت است.”

جمهوری اسلامی حکومت وحشت است. هم به این معنا که با وحشی گری حکومت می کند و هم به این معنا که از مردم شدیدا وحشت دارد. این رژیم جنایتکار که با انقلاب زن زندگی آزادی به لب پرتگاه سقوط رانده شده است، اکنون در آستانه سالگرد این انقلاب می خواهد با دستگیریهای گسترده جلوی موج جدید انقلاب را بگیرد. خودشان می گویند که اگر مانع  تحرک مردم در سالگرد انقلاب نشوند آن وقت دیگر باید فاتحه حکومت را بخوانند.

حالا این همه دستگیری های فله ای کنشگران اجتماعی و این همه خط و نشان کشیدن ها برای مردم بیش از اینکه موجب ترس و رعب مردم شود باعث بروز اعتراضات بیشتر علیه تشدید خفقان و سرکوب شده است. انتشار بیانیه  ۲۰۰ نفر از کنشگران مدنی، سیاسی، هنرمندان و روزنامه نگاران در اعتراض به دستگیری ها یکی از این نمونه هاست. یک نمونه دیگر پیام مشترکی بود که خانواده های دادخواه در ارتباط با دستگیری اعضای این خانواده ها در شبکه های اجتماعی منتشرکردند: ” بین ما با تن بی جان جگرگوشه هایمان بر دوش و شما با زندان ها و شلاق ها و تهدیدهایتان تنها یک جمله باقی ست: قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان”!

طبعا رژیمی که تهدید و زندانش این چنین از جانب مردم جواب می گیرد موفق نخواهد شد جلوی مردم بپاخاسته را بگیرد. تداوم چنین روحیه مبارزاتی خود گواه شکست رژیم در سرکوب مردم است. در همانحال لازم است در همه جا فریاد بزنیم که همه دستگیر شدگان اخیر، همه معترضین دستگیر شده و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا و بدون قید شرط آزاد شوند. انقلاب زن زندگی آزادی باید بتواند در تداوم خود درِ زندانها را بگشاید و همه همرزمان دربند را رها سازد. این روز نزدیک است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *