رزمی کاران زن و ضربات سنگینشان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تیم زنان موی‌تای ایران بدون حجاب اجباری در تاشکند؛ واکنش‌ رژیم: “برخورد قضایی” می‌شود.

در پی انتشار ویدئویی از حضور بدون حجاب اجباری برخی اعضای تیم موی‌تای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت اعزام آنها “هیچ ربطی به فدراسیون ندارد”. او گفت این هنجار شکنی است. قطعا به کمیته انضباطی دعوت می‌شوند. با آنها برخورد قضایی خواهیم کرد.

تلاش بی ثمری است که نشان داده شود این تیم ربطی به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ندارد تا به این وسیله طوفان را از سر بگذرانند. اگر رزمی کاران تیم زنان موی‌تای سرها را پایین می انداختند و لچک اسلامی به سر می کردند، یا بدتر از آن پرچم ننگین جمهوری اسلامی را بالای سر می بردند، حالا قضیه فرق می کرد و همه این جانیان ستایشگر این تیم می شدند. اما اینطور نشد. این اتفاق سیاسی زنان رزمی کار خلاف میل حکومت اسلامی است و جنبه های بیشتری از انقلاب زن زندگی آزادی را روشن تر می کند.

حکومت جانیان اسلامی با گسترش بگیر و ببندها سعی می کند تعادل خود را بدست بیاورد و بی رحمانه تلاش می کند از تاثیر روز افزون این انقلاب که در تار و پود جامعه ریشه دوانده است کم کند. هر فشار حکومت به مردم مشت بر باد کوفتن است، زیرا جامعه در ابعاد متنوعی وارد کارزار مبارزه با جمهوری اسلامی میشود. این فضای سیاسی ریشه در موقعیت در هم شکسته حکومت دارد که اجازه نمی دهد رژیم با تکیه بر سرکوب به موقعیت پیش از انقلاب زن زندگی آزادی برگردد. خواست قلبی انقلاب و قدم در راه انقلاب گذاشتن تحولی است که دیگر قابل برگشت نیست. این مسیر باید تا انتها طی شود.

در این اوضاع سیاسی می بینیم زنان ورزشکار هم بی حجاب در مجامع بین المللی ظاهر می شوند و خون تازه ای در رگ های جامعه تزریق می کنند و به همه مردم و خصوصا زنان بی حجاب پیام میدهند که تنها نیستند؛ که جنبش بی حجابی ادامه انقلاب زن زندگی آزادی است؛ که جمهوری اسلامی توان مهار این جنبش وسیع اجتماعی را ندارد؛ که انقلاب در همه سنگرها با قدرت تا پیروزی پیش خواهد رفت. پارادایم انقلاب با مشت های گره کرده در خیابانها جولان میدهد. ورزشکاران هم در این مسیر در سنگر انقلاب زن زندگی آزادی شمشیر می زنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *