اهانت به اسلام یا نابودی آن؟ - سینا پدرام

اهانت به اسلام یا نابودی آن؟ – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمد خاتمی امام‌جمعه تهران گفت: “من امام‌جمعه مردم متدین هستم که با عشق به نمازجمعه می‌آیند؛ بی‌حجاب‌ها هم به دین اهانت می‌کنند و هم به متدینین.”

خاتمی خطاب به بی‌حجاب‌ها تصریح کرد: “اگر با دین کاری نداری، خانواده شهدا هم‌وطن شما که هستند؛ بی‌حجابی شما، دهن‌کجی به این‌هاست.”

خاتمی افزود: “این صحبت‌ها را که مطرح می‌کنیم، بعضی‌ها در فضای مجازی فحش‌باران‌مان می‌کنند؛ البته اشکالی ندارد، چون بدن ما دیگر مَلَس شده است.”

سخنان این گنده لات عمامه‌داران، بهترین دماسنج برای بررسی روحیه و نگرش اکثریت مردم نسبت به حکومت و دین این اوباشان است.

اقرار این سرکرده رژیم به شکستشان در به تمکین کشیدن زنان به حجاب اجباری خود گویای روحیه مبارزاتی مردم و بخصوص زنان در ادامه انقلابی است که از سال گذشته شعله‌های آن شراره کشید و وجود خود را در مقابل چشمان همگان به نظاره گذاشت.

موضوع جالب دیگر، اقرار به “پوست‌کلفتی” حرفه‌ای جماعت آخوند و حکومتی‌ها در مقابل حملات کلامی مردم در مدیای اجتماعی و در هر کوچه و خیابانی است. حکومتی‌ها تا مغز استخوانشان فهمیده‌اند که کسی برای “روحانیت” و دین “مبین” حضرات احترامی قایل نیست و دیگر هیچ هاله‌ای از “قدوسیت” بر دور سر آیت‌الله‌ها و آخوندهای ریزودرشت و مقدساتشان وجود ندارد.

این خصلت هر انقلابی است که “مقدس” را در چشم به هم‌زدنی “نامقدس” می‌کند و به‌قول‌معروف از عرش به فرش می‌رساند. این آن روندی است که در تمامی سپهر سیاسی و فرهنگی ایران در جریان انقلاب زن زندگی آزادی به وقوع پیوسته است. انقلاب ۵۷ نشان داد که “شاه” لخت بود و انقلاب جاری نشان داد که “آیت‌الله” “لخت‌تر” است.

واقعیت این است که انقلاب جاری نیروهای اجتماعی را به میدان آورده است که بیشترین‌ها را از زندگی اجتماعی خود طلب می‌کنند و قرار نیست که به تغییرات ناقص و جزئی رضایت دهند.

محض اطلاع آیت‌الله خاتمی باید گفت که انقلاب ما قصد “اهانت” به مذهب را ندارد قصدش ” کوتاه‌کردن” دست آن از زندگی عمومی و اجتماعی مردم است. خود صنعت مذهب “اهانت” بزرگی در حیات اجتماعی مردم است. آیت‌الله‌ها خوب می‌دانند که رفتنی هستند؛ اما سعی می‌کنند که اسلام عزیزشان را برای بعد از انقلاب حفظ کنند. تاریخ معاصر ایران با انقلاب مشروطیت سکولاریسم و لائیسیته را در ایران کلید زد؛ ولی در نیمه‌راه متوقف شد. اما انقلاب جاری قصد دارد که این امر را به فرجام رساند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *