انتخابات نمایشی هم برای حکومت مشقت‌بار است - کاظم نیکخواه

انتخابات نمایشی هم برای حکومت مشقت‌بار است – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انتخابات مجلس اسلامی نزدیک است و برای حکومت نگرانی جدی از کسادی معرکه انتخاباتی که هر بار تجربه کرده‌اند، معضلی جدی شده است. این روزها همه در وصف اهمیت شرکت در انتخابات روضه‌خوانی می‌کنند. در همین رابطه معاون سیاسی فرمانده کل قوای حکومت، سردار سنایی نژاد در میان جمعی از وابستگان حکومت گفت “تعداد آرا به معنای دفاع از نظام و نشان‌دهنده گردش قدرت در ایران و سهم داشتن مردم در حاکمیت و ایفای نقش در آن است؛ لذا دشمن به دنبال مأیوس کردن هسته‌های اصلی نظام یعنی حزب‌اللهی‌هاست”. او حتی پا را فراتر گذاشت و افزود: “رأی مردم در انتخابات از جنس مقاومت در غزه و از جنس کار شهید سلیمانی است و انتخابات یکی از صحنه‌های قدرت ملی کشور است و قدرت ما تنها چیزی است که می‌تواند صهیونیست‌ها را سر جای خودشان بنشاند”.

این روضه‌خوانی‌ها در وصف “تعداد آرا” کاملاً قابل‌فهم است. مدت‌هاست که دیگر مسئله کسادی انتخابات نمایشی نیز خواب راحت را از سران حکومت ربوده است. جمع‌کردن پادوهای حکومتی به تعداد کافی که بتوانند نمایش شرکت شورانگیز “امت اسلامی” را در تمام شهرها و مناطق اجرا کنند دیگر برای حکومت کار ساده‌ای نیست. انتخابات حکومتی به نمایش انزوا و طرد حکومت توسط مردم تبدیل می‌شود. تهدید و مهر کردن شناسنامه و گروگان گرفتن معیشت و شغل مردم هم کمتر کسی را به‌پای صندوق‌های حکومت می‌کشاند.

با انقلاب زن زندگی آزادی فصل تازه‌ای در ایران آغاز شده است که یک نمود بارزش کساد بودن نمایشات انتخاباتی حکومت است. اما این فقط نوک کوه یخ ادامه انقلابی است که به کمتر از جارو شدن کل بساط این حکومت منفور رضایت نمی‌دهد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *