زندانیان سیاسی و رنج مردم فلسطین - کیوان جاوید

زندانیان سیاسی و رنج مردم فلسطین – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند زندانی سیاسی اوین با انتشار بیانیه‌ای می‌گویند: “حکومت ارتجاعی جمهوری اسلامی به رشد هیولای بی‌تفاوتی نسبت به رنج فلسطینی‌ها در میان مردم ایران دامن زده است”. آنیشا اسداللهی، گل‌رخ ایرایی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، آرش جوهری، مهران رئوف، فؤاد فتحی، مازیار سیدنژاد، و امید مَصیر ۹ زندانی سیاسی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

بررسی این بیانیه از چند جنبه دارای اهمیت است:

۱- این بیانیه جنایت عظیمی که توسط دولت فاشیست اسرائیل زندگی مردم بی‌دفاع غزه را به جهنم غیر قابل وصفی تبدیل است محکوم می‌کند؛ جنایت هولناکی که منجر به مرگ چندین هزار کودک و هزاران غیرنظامی شده است.

۲- افشای جمهوری اسلامی و نقد تزویر و سالوسی این حکومت، وقتی که خود دست به کشتار مردم زده و کودکان زیادی را در جریان انقلاب زن زندگی آزادی به قتل رسانده است.

۳- این بیانیه مردم ایران را نسبت به شرایط موجود در غزه بی‌تفاوت می‌داند و سرزنش می‌کند. این سرزنش بی‌معنا است. مردم به دلیل بی‌تفاوتی به کشتار بی‌گناهان در غزه نیست که به خیابان نمی‌آیند، به این دلیل است که نمی‌خواهند حکومت اعتراضات مردم را به‌پای حمایت از خود بنویسد.

۴- این بیانیه در یک مورد در مسیر اشتباه گام بر می‌دارد و نتیجه می‌گیرد: “تو گویی جنگ‌افروزی و کشتار فقط زمانی بد است که بمب‌ها بر سر خود من فروبریزد؛ “به من چه که چه بلایی بر سر غزه می‌آید”؛ “به من چه که چه بلایی بر سر بلوچستان و کردستان می‌آید”.” در نقد این بیانیه همین بس که اتحاد سراسری و هم سرنوشتی یکی از جنبه‌های بارز انقلاب زن زندگی آزادی بوده و هست.

۵- مردم فقط به‌صورت توده به‌هم‌پیوسته می‌توانند اجتماعا در خیابان ابراز وجود کنند و باتوجه‌به فروکش‌کردن اعتراضات خیابانی این تمایل مردم شاید کمتر به چشم بیاید. در این صورت این وظیفه بیشتر بر دوش نهادهای مبارز ضد حکومت، دانشجویان، تشکل‌های دانش‌آموزی، تشکل‌های بازنشستگان و معلمان و نهادهای دفاع از حقوق مدنی و فعالین و چهره‌های شاخص جنبش کارگری قرار می‌گیرد تا آستین‌ها را بالا زده و علیه دو قطب این ارتجاع خون‌ریز، اسلام سیاسی تروریست و دولت فاشیست اسرائیل، کارزارهای افشاگرانه سازمان بدهند. مردم در روز خودش جواب این جنایت‌های دو قطب تروریست‌ها را در خیابان خواهند داد.

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *