پوشش عفیفانه = سرکوب اسلامی عطیه نیک‌نفس

پوشش عفیفانه = سرکوب اسلامی – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی با طرح “پوشش عفیفانه” قصد تسخیر بازار پوشاک اسلامی را دارد. سه طرح به نام‌های طوبی و سپید و تانیا ظاهراً به گفته یک نماینده مجلس به “تربیت مربی در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب و حفظ زیست عفیفانه” و “برخورد با متخلفان حوزه مد و لباس و پاک‌سازی فضای مجازی” و همچنین “برگزاری نمایشگاه” اختصاص دارند.

هر وقت حرف از عفیف بودن پوشش زنان در رژیم اسلامی به میان می‌آید پای هیچ‌چیز به‌جز سرکوب و خفقان بیشتر در میان نیست. زیرا اسلام و جمهوری اسلامی اساس و بنیادشان بر سرکوب سیستماتیک زنان استوار است. آزادی پوشش که یکی از حقوق اولیه انسانی است در کشورهای اسلام‌زده همچون ایران توسط رژیمی سراسر زن‌ستیز به گرو گرفته شده است. زندگی عفیفانه اسلامی برای زنان، معنایی ندارد جز سرویس دادن به‌عنوان جنسی که حقوقی ندارد و باید فقط در جهت رسیدن مردان به لذت و تولید بچه خدمات‌رسانی کنند. زندگی عفیفانه در یک جمله یعنی سرنوشت و بدن زن متعلق به خودش نیست.

از طرفی سیستم اقتصادی جمهوری اسلامی سرمایه‌داری آن هم از نوع ورشکسته و ناکارآمد است که می‌خواهد علاوه بر سرکوب زنان، بازار تولید پوشاک اسلامی را هم به دست گیرد که این دقیقاً به معنی سودآوری به قیمت پایمال‌کردن حقوق زنان است.

تمام اینها طرح‌های نخ‌نما، پوسیده و نقش‌برآب شده رژیمی است که نه فقط در طول ۴۵ سال بلکه به‌ویژه طی یک سال گذشته با مبارزات زنان جسور و آزادی‌خواه آن‌چنان درمانده شده که هر روز در مجلس اسلامی‌اش بر سروکله هم می‌زنند و طرح‌های شکسته خورده ارائه می‌کنند.

طرح پوشش عفیفانه طرحی است که سال‌هاست از زنان در ایران تو دهنی خورده و این بار نیز خواهد خورد. حالا که در آستانه ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان هستیم جا دارد هر چه بیشتر بر ضرورت مبارزه علیه حجاب این سمبل بی حقوقی زنان و این پرچم اسلام تأکید کنیم و با تمام قدرت مثل همیشه برای رساندن زنان و به‌تبع آن تمام جامعه به حقوق انسانی‌شان مبارزه کنیم. قدم اول به پیروزی رساندن انقلاب زن، زندگی، آزادی است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *