توماج قلب تپنده یک جامعه در حال انقلاب - کیوان جاوید

توماج قلب تپنده یک جامعه در حال انقلاب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز پنج‌شنبه نهم آذر، توماج توسط مأموران مسلح لباس شخصی در خیابانی در بابل با “ضرب‌ و شتم” بازداشت شد. اما چه کسی است که نداند این “پسر شجاع جهان” پشت دشمن را یکبار دیگر به خاک مالیده است.

توماج بعد از خروج از زندان در برابر دوربین محاکمه این حکومت را آغاز کرد و به همه مردم نشان داد که حکومت اسلامی هرگز نتوانسته است با انواع شکنجه های جسمی و روحی کمترین خللی در اراده او ایجاد کند. کمتر از ۲۴ ساعت این کیفرخواست توماج در مدیای اجتماعی صدها هزار بیننده را مجذوب خود کرد و مبشر امید و شور و ایمان به پیروزی علیه جمهوری اسلامی شد.

وقتی توماج در تاریخ ۲۷ آبان‌ “پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس” به قید وثیقه پا به بیرون از زندان حکومت گذاشت شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که فورا چند روز بعد از آزادی چنین توفانی به پا کند و به جان حکومت بیفتد. انقلابِ زن زندگی عجب پدیده بی نظیریست، انقلابی که علیرغم جنایات بی وقفه حکومت اسلامی هر روز نقبی به جلو می زند و جامعه را به سوی پیشروی های بیشتر فرامی خواند.

توماج نماینده و تبلور انقلاب، قلب پرُ شور یک جامعه بپاخاسته، ندای حق طلبی مردمی که انسانیت را فریاد می زنند و آزادی و برابری را با مشت های گره کرده در میدان مبارزه طلب می کنند، از این جامعه نیرو می گیرد و به این مردم نیرو میدهد. کیفرخواست توماج علیه جمهوری اسلامی، فریاد زنان بی حجاب است که کل حکومت را به هذیان انداخته اند، قدرت کارگرانی که هر روز دست به اعتصاب و اعتراض می زنند، استقامت جوانانی که برای زندگی به میدان آمده اند. جامعه ای عاصی از دست مذهب و اسلام و خشمگین از دره عمیق فقر و نابرابری است. توماج فریاد بلند همه شهروندان در ایران علیه این حکومت مفلوک، درهم شکسته و روحیه باخته اسلامی است.

ما همچون همیشه صدای توماجمان خواهیم بود. صدای این گلوی آتشین، این فریاد بلند آزادی. ما جهان را یکبار دیگر در دفاع توماج بسیج می کنیم. به میدان می آییم و جمهوری اسلامی را متحدانه به زیر می کشیم. زنده باد انقلاب، زنده باد زن زندگی آزادی.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *