بی‌حجابی و موج بعدی انقلاب - اصغر کریمی

بی‌حجابی و موج بعدی انقلاب – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جنگ همه‌جانبه و عظیمی میان زنان و جمهوری اسلامی جریان دارد. جنگی که برنده‌اش تا الان زنان و جامعه و بازنده‌اش حکومت بوده است. حکومت خودش را دارد به آب و آتش میزند تا بحران بی‌حجابی را حل کند اما هر چه بیشتر دست و پا میزند بیشتر در باتلاق فرو میرود و ناتوانی‌اش بیشتر عیان میشود.

در مدرسه و دانشگاه، پارک‌ها و متروها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مراکز گردشگری و تفریحی، در گردهمایی‌های درون خانه‌ها یا رستوران‌ها و تا کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای سراسر کشور و حتی در مراسم‌های حکومتی، بی‌حجابی قابل مهار نیست. قرار بود اینجا را طالبانی کنند و یک تار موی زن بیرون نباشد، ولی داریم به جایی میرسیم که کمتر تار مویی زیر چادر باقی می‌ماند.

اما بی‌حجابی پدیده‌ای درخود نیست. بی‌حجابی پزشک نمونه در آمل منجر به اخراج برخی مسئولین شد. بدلیل بی‌حجابی دختران در جشن فارغ‌التحصیلی پردیس دانشگاه شریف رئیس دانشگاه مجبور به استعفا و رئیس دانشکده اخراج شد. رئیس فدراسیون ناشنوایان بخاطر عدم رعایت قوانین مربوط به حجاب اخراج شد و اکنون ۱۵ فدراسیون بدون رئیس شده‌اند. همراه با حضور بی‌حجابان در فروشگاه‌ها و اماکن گردشگری بسیاری از این اماکن نیز پلمب شده‌اند.

ناتوانی حکومت در مقابله با بی‌حجابی صفوف بالا را هم بهم ریخته است. نه تنها رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان بلکه رسانه‌های اصولگرایان نیز صحنه‌های بی‌حجابی را منتشر میکنند و به آقا دهن کجی می‌کنند. کلیپ جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس را حداقل سه رسانه‌ اصولگرا منتشر کردند. طرح حجاب و عفاف نیز پس از هشت ماه بین ارگان‌های حکومت میچرخد و به جایی نرسیده است. شورای نگهبان ۱۰۹ ایراد به آن گرفته و از جمله گفته است در طرح مجلس کلماتی مثل تنگ و بدن‌نما و اینکه زیر گردن چقدر میتواند پیدا باشد ابهام دارد و نمیتوان بخاطر جرم زن بی‌حجاب مغازه‌دار را تنبیه کرد. قضیه حجاب‌بانها هم به رسوایی ارگان‌های حکومتی و تشکیل پرونده قضایی علیه روزنامه اعتماد منجر شد و تشتت بیشتری میان اصولگرایان دامن زد.

هیچ تردیدی در این نیست که با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری و نوروز و گرم شدن هوا بی‌حجابی ابعاد باز هم بیشتری به خود خواهد گرفت و رژیمی که در اعماق بحران‌ها دست و پا میزند، بحرانی‌تر خواهد شد.

بی‌حجابی یکی از مظاهر مهم انقلاب است. حکومت زور خود را زده و شکست خورده است. شکست بر سر حجاب، شکست در مقابل انقلاب را تسریع میکند. موج بعدی و قدرتمند انقلاب به زودی فرامیرسد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *