مصرف داخلی شعار نابودی اسرائیل برای رژیم - حسن صالحی

مصرف داخلی شعار نابودی اسرائیل برای رژیم – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیرا حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفته است که اگر یک عملیات مشابه هفتم اکتبر علیه اسرائیل صورت بپذیرد این کشور ظرف ۴۸ ساعت “از صحنۀ جغرافیای سیاسی عالم حذف می‌شود.” همه می دانند که اینها همه رجز خوانی است. شعارهای تو خالی که تنها اسباب خنده مردم می شود. “فتح قدس از طریق کربلا” که به نوشیدن جام زهر توسط خمینی منجر شد. “تبدیل کاخ سفید به حسینیه” که مسخره ترین جوک بود. “انتقام سخت” بابت کشتن قاسم سلیمانی هم که در حرف باقی ماند. پس چرا جمهوری اسلامی همچنان به این تبلیغات پوچ و توخالی متوسل می شود؟

البته که آمریکا و اسرائیل ستیزی بخشی از هویت ایدئولوژیک رژیم است. اما در دنیای واقعی مسئله فرق می کند. همین رژیم که بارها خواهان نابودی اسرائیل از صحنه روزگار بوده است به دفعات در سازمان ملل به قطعنامه هایی رای داده است که موجودیت اسرائیل را برسمیت می شناسد. در جنگ غزه با اینکه از حماس حمایت کردند ولی در مقابل تهدیدات آمریکا و یا اسرائیل گفتند که جنگ کار نیروهای مقاومت در فلسطین است و رژیم اسلامی قصد ندارد وارد جنگی شود. اخیرا هم خامنه ای برای نجات عبای خود حرفهای قبلی اش در باره اسرائیل را تعدیل کرد و گفت دروغ می گویند که جمهوری اسلامی می خواهد اسرائیلی‌ها را به دریا بریزد و آنها را نابود کند. مردم ایران برای تبلیغات رتوریک جمهوری اسلامی علیه اسرائیل تره هم خرد نمی کند و نمی خواهند با این رژیم همسو باشند. مردم به اعتراضات خود برای سرنگونی این رژیم درمانده ادامه میدهند.

به  دور از این رجز خوانی ها، جمهوری اسلامی وضعیت زار و ذلیلی دارد. مردم این رژیم را نمی خواهند و تا به حال چندین بار برای سرنگونی اش دورخیز کرده اند. در ایران بخصوص زنان یقه این رژیم را گرفته اند و اعتراضات کارگری در حال اوج گیری است. اوضاع اقتصادی رژیم به فلج کامل رسیده است. در سطح بین المللی نیز رژیم بخصوص با انقلاب زن زندگی آزادی هر چه بیشتر منفور شد. در یک کلام یک رژیم درمانده و مستاصل که در نگرانی از ساقط شدنش به اعدامهای بیشتری روی آورده است. اما هیچ حکومتی با عربده کشی و تهدید و ارعاب دوام نیاورده است. حسین سلامی بهتر است کاری به اسرائیل نداشته باشد و فکری به حال خود کند چون روزهای نابودی جمهوری اسلامی به دست مردم نزدیک است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *