حقیقت، عدالت، محاکمه – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امروز ۱۸ دیماه در دومین سالروز شلیک به هواپیمای اوکراینی، خانواده های جانباختگان و مردمی که آنها را همراهی میکردند ابتدا در فرودگاه «امام خمینی» و سپس در محل سقوط هواپیما تجمع کردند، مراسم گرفتند، سخنرانی کردند و عکس های عزیزان خود را غرق در گل کردند. همزمان، جمهوری اسلامی هلیکوپتری به منطقه فرستاد که برای دلجویی از خانواده ها آن منطقه را گلباران کند! خانواده ها با دیدن هلیکوپتر مشتهای گره کرده خود را بلند کردند و شعار دادند «حقیقت عدالت». و مشت محکمی به این به اصطلاح دلجویی قاتلان از عزیزان خود زدند.

خانواده ها بارها معنی حقیقت و عدالت را گفته اند: محاکمه حاجی زاده، سلامی، خامنه ای و سایرقاتلان عزیزانشان. انجمن خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲ لیست قاتلان را اعلام کرده است: مقاماتی که برای این جنایت نقشه کشیدند و آنها که دستور دادند، اجرا کردند، پنهانکاری کردند و دروغ گفتند. خامنه ای در بالای لیست و فرماندهان سپاه و شورایعالی امنیت ملی و مقامات دیگر در ردیف های دیگر. و این یعنی سرنگونی حکومت.

نکته جالب این است که حکومت چنان در ضعف و استیصال است که در مقابل شعارهای مردم علیه حکومت، آنها را گلباران! میکند. حکومتیان تلاش کردند تا به خیال خود با برجسته کردن قتل فرمانده قاتلشان سلیمانی، شلیک به هواپیما را حاشیه ای کنند اما این ترفندشان نیز نگرفت و نه تنها نتوانستند جلو مراسم ها را بگیرند بلکه خود در گرامیداشت جانباختگان با گلباران کردن محل سقوط هواپیما شرکت کردند! و این همان سراشیب سقوط یک حکومت در مقابل عظمت جنبش دادخواهی و جنبش سرنگونی است.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *