“مردان خوب”! – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گفته شد که این تنها یک «عمل بد» بوده که پدر و پسری مرتکب شدند، وقتی احمد آربری را در حالی که او در یک بعدازظهر در فوریه۲۰۲۰ در ایالت جورجیای آمریکا در حال دویدن بود تعقیب کرده و به قتل رساندند.

وکیل آنها تاکید کرد که اینها “مردانی خوب” متعهد به خانواده، جامعه و کشور خود هستند. متهمان مسلح ادعا کردند که برای دفاع از خود این دونده سیاه پوست را با وانت خود تعقیب و به قتل رساندند!

پدر، پلیس و بازپرس سابقی که در گارد ساحلی ایالات متحده آموزش دیده است، ظاهرا نگران مجموعه‌ای از دزدی‌هایی بوده اند که در همسایگی آنها رخ داده است! مساله این است که هرگز یک سری سرقت در آن همسایگی وجود نداشته است. یک مرد سیاهپوست که در جاده ای در محله ای عمدتاً سفیدپوست می دود، ظاهراً فقط یک چیز می تواند باشد: یک جنایتکار در حال فرار. و “مردان خوب” به داخل وانت خود پریدند، او را تعقیب کردند تا آنجا که از دویدن خسته شد و به او شلیک کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت سیستم قضایی در ما بعد از محکومیت این پدر و پسربه حبس ابد در دادگاهی در روز جمعه ۷ ژانویه نشان داده است که خوب کار می کند.باید گفت این درست نیست، چون این دو از سیستمی پیروی کرده اند که روزانه نفرت و تنفر«مردان خوب» را بازتولید می کند. بذر آن در بنیادهای کشور نهفته است و از بالاترین رده های قدرت پخش می شود. هیچ عدالتی، چه قضایی و چه غیر آن، وجود ندارد، وقتی مردی که در یک بعدازظهر فوریه در جاده می دود، به دلیل رنگ پوستش مانند یک حیوان شکار می شود.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *