با چراغ های روشن برای افزایش دستمزدها – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بدنبال فراخوان سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ رانندگان اتوبوس در تهران با چراغهای روشن و سرعت کم دست به اعتراض زدند.

چراغ های اتوبوس ها به نشانه اعتراض به کم بودن دستمزدها و عدم اجرای بازنگری طبقه بندی مشاغل برای افزایش حداقل دستمزدها روشن شد. رژیم اسلامی از تصمیم به برپایی این اعتراض چنان به وحشت افتاد که از طریق تلفن شماری از کارگران را قبل از روز اعتراض به مرکز پلیس امنیت تهران احضار و سپس تهدید کرد. اعتصاب و اعتراض رانندگان شرکت واحد از آنجایی که شهروندان را در سطح شهر جابجا می کنند همواره مورد توجه عموم قرار گرفته است و از همین رو رژیم از آن ترس دارد.

پایان هر سال موعد تعیین حداقل دستمزد است. نبرد بر سر میزان حداقل دستمزد که در اعتراض رانندگان شرکت واحد نیز بازتاب داشت یک نبرد بسیار مهم برای کل جامعه است. حداقل دستمزد کنونی چند برابر زیر خط فقر است. چند تشکل کارگری با انتشار بیانیه ای خواهان حداقل مزد ۱۶ میلیون تومان در ماه شده اند. اکثریت مردم از حاکمیت مشتی مفتخور و دزد و فاسد دل خونی دارند و روز و شب صدایشان علیه “حقوق های نجومی و فقر عمومی” بلند است. کارگران باید به نمایندگی از کل جامعه اعلام کنند که دستمزد های زیر خط فقررا نمی پذیرند و جامعه را با خواست افزایش دستمزد، رفاه و منزلت انسانی بسیج و متحد کنند.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *