دینا قالیباف در حلقۀ مهرِ انقلاب - سیما بهاری

دینا قالیباف در حلقۀ مهرِ انقلاب – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“نرگس محمدی، زندانی سیاسی، در پیامی صوتی از زندان اوین اعلام کرد که دینا قالیباف، زن جوان مخالف حجاب اجباری با تن کبود و روایت آزار جنسی به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.”

حکومت باز هم اراذل‌واوباش خود را به خیابان‌ها گسیل کرده تا بلای جان مردم و به‌خصوص جوان‌ها شوند. لازم به گفتن است که اینها همیشه نان مفت می‌خورند و ایجاد مزاحمت می‌کنند. مدت‌هاست که بخش‌های مختلف در جامعه با صد زبان و با صد مدل اعتراض دارند می‌گویند که بیدی نیستند که با این بادها بلرزند. همین چند روزی که گشت ارشاد در خیابان‌ها مردم را زده و در حد اعلا خشونت به خرج داده، مقاومت زنان ضد حجاب و اعتمادبه‌نفس آنها، مهره‌های درشت حکومت را به‌غلط کردن انداخته. سعی می‌کنند اعمال گشت ارشاد را به گردن نگیرند. بارها گفته‌ایم و نشان داده‌ایم که به عقب بر نمی‌گردیم. ما حرکتمان روبه‌جلو است. انقلابمان را حفظ می‌کنیم. برای حفظ زندگی و حیاتمان باید این انقلاب پیروز شود.

جمهوری اسلامی در جبهه‌های جنگ با “دشمن خارجی” باخته است. فرماندهان سپاهش را ازدست‌داده و نتوانسته از “اسرائیل” و “آمریکا” زهرچشم بگیرد. “دشمن داخلی” هم هر روز پیشروی‌هایی را به او تحمیل می‌کند. نرگس محمدی می‌گوید که تلفن همراهش را در زندان از او گرفته‌اند. اما علی‌رغم این موضوع، پیامش از دیوارهای زندان عبور کرده و در فضای مجازی در حال چرخیدن است. او به درست می‌گوید “این بار حکومت از سر استیصال جنگی تمام‌عیار را علیه زنان به راه انداخته.”

آنجا که لازم باشد سیم‌های خاردار دور زندان تبدیل به سیم‌کارت‌های قوی می‌شود تا ارسال‌کنندهٔ صدای زندانیان مورد تجاوز قرار گرفته باشد. تا صدای اعتراض زندانیان و قدرت مقاومتشان باشند. همین همراهی و همگامی از بیرون و درون زندان حکومت را می‌ترساند.

دینا قالیباف را با بدنی زخم‌خورده به اوین منتقل کرده‌اند. تنش کبود و زخمی است. اما مطمئن هستیم که عزم و ارده‌اش با عزم جزم دانشجویان امیرکبیر، با بی‌حجابانی که دلاورانه مقابل “خواهر زینب‌های” جیره‌خوار می‌ایستند، و همین‌طور آغوش پُر مهر هم‌بندی‌هایش و اراده و شهامت زندانیانی که سه‌شنبه‌های اعتراضی را رقم زده‌اند گره خواهد خورد و انقلاب زن زندگی آزادی را باز هم به جلو هدایت خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *