شهروندان بهائی را تنها نگذاریم - منظر دریاکناری

شهروندان بهائی را تنها نگذاریم – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“پانزده شهروند بهائی ساکن بهارستان اصفهان به دادگاه فراخوانده شدند.”

مژگان پور شفیع نسرین خادمی، آزیتا رضوانی خواه شعله آشوری، مژده بهامین، بشری مطهر، سارا شکیب، سمیرا شکیب، رؤیا آزادخوش، نوشین همت، شورانگیز بهامین، ساناز راسته، مریم خورسندی، فیروزه راستی نژاد و فرخنده رضوان پی با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان احضار شدند.

احضار، آزار، اخراج از کار، محرومیت و زندان سرنوشت بهاییان در طول حاکمیت اسلامی‌های ضد بشر در ایران است. فشار و اذیت و آزار بر بهاییان البته سابقه طولانی‌تری دارد و به فعالیت ضدبشری جماعت “انجمن حجتیه” در زمان شاه برمی‌گردد. آن هیستری ضد بهایی در میان مرتجعین اسلامی در حال حاضر به بزرگ‌ترین جنایت سازمان‌یافته حکومتی تبدیل شده است.

آیا ما مردمی که در یک انقلاب برای رهایی همه شهروندان از دست تبهکاران اسلامی حضور داریم؛ آیا ما که پرچم بی‌حجابی را پیشاپیش جنبش سرنگونی به اهتزاز درآورده‌ایم؛ ما مردم عاصی و منزجر از مذهب که بزرگ‌ترین نافرمانی مدنی و ضدیت با مذهب را نمایندگی می‌کنیم؛ ما جوانانِ دختر و پسر و زنان و مردان که آزادی را برای همه فریاد می‌زنیم، آری همه ما! آیا به‌اندازه کافی علیه این ستم و حق‌کشی و جنایت سازمان‌یافته حکومتی به میدان آمده‌ایم؟ آزادی مذهب و بی مذهبی و باور به هر اعتقادی حق پایه‌ای هر شهروند است. باورمندان به هیچ اعتقادی نباید مورد تبعیض قرار بگیرند و دولت باید در مقابل اعتقادات شهروندان “کور” باشد. این آزادی فردی و مذهبی به‌صورت وقفه‌ناپذیر از شهروندان بهایی در ایران سلب شده است. پس در دفاع از آنها فریاد اعتراضمان را آن‌چنان بلند کنیم که دیوارهای حکومت اسلامی شکاف بردارد و بر سرش فروبریزد. شهروندان بهایی در ایران را در آغوش محبت خود بگیریم و تنهایشان نگذاریم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *