شریفه محمدی در اسارت حکومت ضدکارگر- تهمینه صادقی

شریفه محمدی در اسارت حکومت ضدکارگر- تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شریفه محمدی فعال کارگری روز ۱۴ آذر سال قبل در رشت به دست مأموران حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

یک تشکل کارگری در ایران خبر داده بود که شریفه محمدی، روز ششم اسفند سال قبل، از زندان سنندج به زندان لاکان رشت بازگردانده شده است و در دوران بازجویی در سنندج مورد ضرب و شتم بازجویان قرار گرفته است. صفحه اینستاگرامی “شریفه محمدی را آزاد کنید” روز دوشنبه بیستم فروردین، از محدودیت‌های زیادی برای او خبر داده است. این فعال کارگری در مدت بازداشتش تنها یک‌بار موفق به دیدار با پسر ۱۲ساله اش شده است.

همسر شریفه محمدی، اعلام کرد که اتهامات سنگین وارد شده به همسرش به‌خاطر فعالیت‌های مدنی “عمق ترس و کینه‌شان از فعالان مستقل کارگری است.” از جمله اتهامات کذب وارده به شریفه محمدی هواداری از یک حزب سیاسی است که به طور معمول، مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، فعالان سیاسی و صنفی را به هواداری از احزاب و سازمان‌های مخالف و نیز اقدامات امنیتی متهم می‌کنند.

در یک جامعه آزاد مبارزه برای حقوق کارگری، مانند مبارزه برای امنیت شغلی، بهبود شرایط کار، افزایش دستمزد و همچنین ایجاد تشکل‌های کارگری، حق اعتصاب و اعتراض، جزو حقوق پایه ای کارگران می‌باشد. فعالیت برای حقوق کارگری و عضویت در احزاب سیاسی در یک جامعه آزاد نه تنها جرم نیست بلکه حق بی چون و چرای همه شهروندان است.

تحت حاکمیت حکومت اسلامی فعالین کارگری از هیچ‌گونه مصونیتی برخوردار نیستند. فعالیت آنها برای حقوق پایه‌ای و مدنی با زندان، شکنجه و محرومیت از زندگی روبرو است. در یک جامعه آزاد جای فعالینی مانند شریفه نه‌تنها در زندان نیست؛ بلکه به آنها امکان میدهد که در راس تشکل‌های کارگری قرار گیرند. تنها راه‌حل رسیدن به یک جامعه آزاد و برابر، برپایی جامعه‌ای برخوردار از همه آزادی‌های بی‌قیدوشرط سیاسی و مدنی و بهره‌مندشدن از همه حقوق شهروندی، حق تشکل، آزادی احزاب و آزادی بیان سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری یک جامعه سوسیالیستی است تا هیچ انسانی به‌خاطر برخوردار شدن از یک زندگی بهتر به بند کشیده نشود. شریفه نیز به سهم خود برای ساختن یک‌دنیای بهتر مبارزه می‌کند، تنهایش نمی‌گذاریم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *