تروریسم اسلامی متممِ زورگیری از کارگران - سیاوش آذری

تروریسم اسلامی متممِ زورگیری از کارگران – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش روزنامه تایمز مقامات اسرائیلی مدارک و شواهدی مبنی بر کمک مالی صدها میلیون‌دلاری جمهوری اسلامی به حماس در ده سال گذشته را به این روزنامه ارائه کرده‌اند. بنا بر دفاتر حساب و کتاب حماس این مبلغ بالغ بر ۲۲۲ میلیون دلار است. بخشی از این مبلغ هنگفت مستقیماً به رهبران ارشد حماس از جمله یحیی سنوار و اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس که در دوحه اقامت دارد پرداخت شده است.

در دیگر سوی، بنا بر گزارش ایلنا نزدیک به ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته کارخانه “آی، تی، آی” (شرکت صنایع مخابرات راه دور شیراز) قریب به ۱۸ سال است که مزایا، دستمزد و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و در این میان ۱۲۵ تن از این کارگران در انتظار و بدون دریافت مزایای قانونی‌شان از دنیا رفته‌اند. با اینکه مسئولان وعده پرداخت مزایا و حقوق قانونی کارگران پیش از نوروز امسال را داده بودند طبق معمول به وعده‌های خود عمل‌نکرده و کارگران را همچنان در انتظار باقی گذاشته‌اند. میزان طلب این کارگران بنا بر گزارش‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۹ به ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مسلماً میزان کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم اسلامی به سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی اسلامی بسیار بیشتر از این مبالغ افشا شده است. بعلاوه کارگران بازنشسته “آی، تی، آی” تنها گروه بسیار کوچکی از کارگرانی را تشکیل می‌دهند که همین دستمزدهای زیر خط فقرشان برای ماه‌ها و سال‌های متوالی پرداخت نشده و حقوق و مزایای قانونی‌شان  توسط  کارفرمایان مورد حمایت دولت سرمایه‌داری اسلامی بالا کشیده شده است.

این دو واقعه لازم و ملزوم یکدیگرند و دو شکل تظاهر جوهر حاکمیت بحران‌زای رژیم اسلامی مبتنی بر اقتصاد سرمایه‌دارانه دزد سالار هستند. تأمین مالی تروریسم اسلامی بدون تحمیل فقر و فلاکت به توده‌های مردم و مصادره به‌زور تنها کالای در اختیار آنها یعنی نیروی کارشان امکان‌پذیر نیست. اما این زورگیری در روز روشن خود نتیجه اجتناب‌ناپذیر بحران سرمایه‌داری در ایران و پاسخ اسلامی به آن است که تأمین مالی و تسلیح نیروهای تروریستی اسلامی، از سپاه و بسیج در داخل تا باندها و گروه‌های تروریستی در منطقه را ضروری می‌سازد.

سرنگونی جمهوری اسلامی شرط لازم پایان‌دادن به تروریسم اسلامی در منطقه و مشقات و محرومیت تحمیل شده بر مردم در ایران و برپایی جامعه‌ای در شان انسان است که تمامی امکانات و ثروت اجتماعی را صرف تأمین نیازها و رفاه شهروندان می‌کند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *