بی‌حجابی بلای خانمان‌سوز حکومت - اصغر کریمی

بی‌حجابی بلای خانمان‌سوز حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان، روز یکشنبه در واکنش به توییت فضائلی مبنی بر “تذکر گرفتن برخی مسئولان به دلیل برخوردهای نامناسب با بی‌حجاب‌ها”، بی‌حجابی را بلای خانمان‌سوز خواند و نوشت: “بیت رهبر معظم انقلاب سخنگو نیاز ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیم و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظمٌ‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی) به اطلاع مخاطبان آن اعم از مسئولان یا مردم می‌رسد”.

دادستان کل رژیم گفت: “بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران ما هستند و ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم”.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ از تشکیل گروه “سفیران مهر” خبر داد و گفت اعضای این گروه‌ها آموزش‌دیده‌اند تا حفظ حجاب اجباری را “به‌صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومی تهران” پیگیری کنند.

تعدادی از نمایندگان مجلس به انتقاد از خشونت علیه زنان پرداختند و هشدار دادند که این شیوه‌ها جواب نمی‌دهد و سال ۱۴۰۱ هزینه زیادی برای آن پرداختیم. برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت نیز انتقادهای مشابهی را مطرح کرده‌اند.

این صحبت‌های ضدونقیض و این شکاف در سطوح مختلف حکومت به دنبال عقب‌نشینی‌های خامنه‌ای، اژه‌ای و فراجا فقط نشان از یک موضوع مهم دارد: ترس و وحشت از شعله‌ورشدن مجدد انقلاب. حکومتی که بخواهد به جنگ بزرگی با جامعه برود نیاز به انسجام دارد؛ اما هر کس در حکومت ساز خودش را می‌زند. یک روز تهدید می‌کنند روز بعد می‌گویند منظورمان این نبود. یکی تهدید می‌کند یکی به او هشدار می‌دهد. یکی قانون را به رخ می‌کشد و دیگری به او گوشزد می‌کند که هنوز طرح حجاب و عفاف را نتوانسته‌ایم تصویب کنیم.

حکومت، از خامنه‌ای تا سپاه و قوه قضاییه و مجلس و همه می‌خواهند با هر درجه سرکوبی که لازم بدانند به بی‌حجابی پایان دهند. اما نمی‌توانند. نه انسجام دارند نه حتی نیروی سرکوبشان آمادگی دارد.

از تشکل‌های مردم تا مدیای اجتماعی، از دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها تا بخش‌های مختلف کارگران، از دادخواهان تا هنرمندان و نویسندگان ورزشکاران مردمی و وکلا و پزشکان همه‌جا و به هر شکل که می‌توانیم اعتراض کنیم، تشکل‌هایمان را گسترش دهیم و هر جا به زنان حمله می‌کنند جمع شویم و جلو دستگیری و تعرض به زنان را بگیریم تا دور جدید وحشیگری علیه زنان را قاطعانه به شکست بکشانیم و کمر حکومت را خرد کنیم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *