جنگ علیه زنان، جنگی علیه زندگی و آزادی - حسن صالحی

جنگ علیه زنان، جنگی علیه زندگی و آزادی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این عنوان بیانیه‌ای است که شورای بازنشستگان ایران پنجشنبه ۳۰ فروردین منتشر کرده. این تنها یک نمونه از بروزات اعتراض گستردهِ جامعه نسبت به حملات وحشیانه به زنان است. در این بیانیه می‌خوانیم: “حکومت می‌خواهد جامعه ملتهب و معترض را به عقب براند. اما تمکین چنین جامعۀ معترض، آگاه و مطالبه‌گری  که خواهان عبور از شرایط موجود است، بسیار سخت، مشکل  و می‌توان گفت غیرممکن می‌نماید.”

شورای بازنشستگان ایران تحلیل درستی دارد. این جامعه به عقب بر نمی‌گردد و تسلیم نمی‌شود. بر عکس، این حکومت است که باید تسلیم مردم معترض شود. اینها فکر می‌کردند با مسئله اسرائیل فرصتی خوبی یافته‌اند که به زنان حمله کنند. از همان آغاز که جمهوری اسلامی بر سرِ کار آمد، این رژیم با حمله به زنان و تحمیل  حجاب اسلامی اجباری به آنها، به کل جامعه حمله کرد. امروز نیز در شرایطی متفاوت دنبال همین است. تفاوت اما اینجا است که زنان در متن یک انقلاب شورانگیز با بی‌حجابی گسترده، خاکریز حجاب را فتح کرده و سیلی محکم زنان به حکومت، رژیم را سراسیمه کرده است. جمهوری اسلامی بدون حجاب تا سرنگون‌شدن فاصله چندانی ندارد. دوباره به جان زنان افتادند تا جامعه را خاموش کنند. فقط چند روز کافی بود که نقشه شوم این رژیم نقش‌برآب شود. رئیس قوه آدمکشی رژیم، محسن اژه‌ای، گفت: “زنان را در خیابان کیفر ندهید”. حتی در میان خودشان صدای اعتراض نیز بلند است. می‌دانید چرا؟  چون‌که می‌دانند که هر گونه خشونتی علیه زنان، مثل برخوردی که با مهسا / ژینا امینی داشتند، می‌تواند به برآمدی دیگر علیه حکومت تبدیل شود.

حالا کمی دست‌به‌عصا شده‌اند. ولی این پایان کار نیست. پایان کار از نظر ما این است که بپا خیزیم و این رژیم درمانده که هر روز ماندنش ظلم و جنایت بیشتری است را سرنگون کنیم. جمهوری اسلامی با چنگ‌انداختن به همه چیز و از جمله فضای جنگی قصد دارد ما را خفه کند. اما ما درد مشترکیم که تنها می‌توانیم فریاد شویم. جمهوری اسلامی با حمله به زنان، دستاوردهای انقلاب زن زندگی آزادی را هدف قرار داده است. ما می‌بایست ضمن مقابله متحدانه با این حملات  وحشیانه، انقلاب ۱۴۰۱ را به سرانجام مطلوب خود، یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی برسانیم. انقلابی که فرمان پیروزی‌اش برابری کامل زنان و مردان و لغو آپارتاید جنسیتی است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *