از نیکا تا آیدا شاکرمی- سیما بهاری

از نیکا تا آیدا شاکرمی- سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نسرین شاکرمی، مادر جان‌باخته، نیکا شاکرمی روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین خبر داد که آیدا، دختر دیگرش، به دلیل نداشتن حجاب اجباری بازداشت و به زندان زنان شهرری منتقل شده است.

رژیم اسلامی یک‌بار دیگر شمشیر زنگ‌زده‌اش را از نیام بیرون کشیده است تا به خیال خود با خشونت و سرکوب و دستگیری، حجاب اسلامی – اجباری را به خیل عظیم زنان بی‌حجاب تحمیل کند. اگر حکومت ضد زن توانسته است طی ۴۴ سال قبل جامعه را به قعر جهنم اسلامی فروم ببرد، این بار هم می‌تواند. زنان در صف مقدم انقلاب نوین در ایران حجاب را به صورت رژیم تف کرده‌اند و دست‌وپازدن‌های فعلی تنها تشنج پیش از مرگ  حکومت است.

از نیکا تا آیدا به چشم خود می‌بینیم که چه انقلاب با شکوهی را از سر می‌گذرانیم! چقدر ارزشمند است تلاش یک جامعه به‌پاخاسته برای سرنگونی جمهوری اسلامی. در این راه چه جان‌های عزیزی را از دست داده‌ایم. انا با همه آن زخم‌های جگرسوز قطعاً نمی‌گذاریم خون جان‌باختگانمان پایمال شود.  ما قهرمانان انقلاب زیبای خود را همچون جانمان عزیز می‌داریم و برای پیشروی و پیروزی این نبرد تاریخ‌ساز از هیچ‌چیز دریغ نخواهیم کرد. ما در این رزم سنگین، فرزندانمان را تنها نمی‌گذاریم. آیدا شاکرمی فقط خواهر نیکا نیست! او منم! او تویی! او همه جوانان کف خیابان و همه آزادگان است. عشق مادرانه، عشق پدرانه و همراهی همه خواهران و برادرانش در راه دشواری که قدم بر می‌دارد همراه اوست.

آیدا شاکرمی تنها نیست. امروز آیدا در صف معلمانی است که با مشت گره‌کرده با شعار “فقط کف خیابون به دست میاد حقمون”جلودار مبارزه با حکومت سرکوبگر و کودک کش هستند. آیدا و مادرش را بازنشستگانی همراهی می‌کنند که برای معیشت و منزلت می‌جنگند. ما همه با تو هستیم نسرین عزیز. مادر دو دختر شجاعی که انقلاب را تا اینجا پیش برده‌اند، ما شما را تنها نمی‌گذاریم. جمهوری اسلامی با طوفان خشم زنان و دختران جسور روبروست. با جوانان و مردمی روبروست که قصد کوتاه‌آمدن ندارند.

ما صدای آیدا خواهیم شد. به دنیا معرفی‌اش می‌کنیم. جسارت و شجاعتش را تکثیر می‌کنیم. سیل بنیان‌کنی که دارد ریشه جمهوری اسلامی را می‌کند مهارشدنی نیست. جمهوری اسلامی باید از این نسل بی‌قرار و عاصی بترسد. می‌دانیم که می‌ترسند! کابوسشان خواهیم شد. عشق به زندگی که در نیکا و حدیث و ساریناها زبانه می‌کشید، پشتوانه آیدا و همه ما خواهد بود و نمی‌گذارد به زمین بیافتیم. ما ایستاده‌ایم تا پایان!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *