شروع اعتراضات گسترده معلمان – خلاصه اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۱۴ فروردین معلمان در مدرسه محمود کاظمی در ناحیه دو همدان، در مدرسه ای در شهرستان فیروزه در خراسان و در برخی از مدارس در بوکان برای پیگیری مطالباتشان و در اعتراض به فقر و گرانی و وضع بد معیشتی و پاسخ نگرفتن مطالباتشان دست از کار کشیدند و در دفتر مدرسه شان تحصن کردند.

معلمان در استان تهران نیز اعلام کرده اند که از چهاردهم فروردین دست تحصن خواهند زد و در هفدهم فروردین مقابل آموزش و پرورش تجمع خواهند داشت.

این اعتراضات در ادامه تجمعات معلمان در شهرهای مختلفی همچون زنجان، کرمانشاه، ملایر، تبریز، بجنورد، تبریز، ارومیه، قزوین و اردبیل است که هشتم فروردین صورت گرفته است.

بدین ترتیب با آغاز سال جدید دور جدیدی از اعتراضات معلمان شروع شده است. خواستهای اعلام شده معلمان در اعتراضاتشان از جمله عبارتند از: اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه که رقمش همین امروز بیش از سی میلیون است، تحصیل رایگان با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و درمان رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به برنامه های غارتگرانه برای صندوق ذخیره فرهنگیان و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها،‌ پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی و تبعیدی و لغو احکام صادر برای معلمان معترض و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها، پایان دادن به حبس دانش‌آموزان در کانون‌های اصلاح و تربیت و پایان دادن به بازداشت دانش آموزان و بازگشت به کلاس دانش آموزان اخراجی و دانشجویان ستاره دار.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *