توماج تنها نیست، صدای او هستیم – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

منابع نزدیک به توماج صالحی در ایران، اعلام کردند که توماج “نیاز به درمان فوری دارد که نمی‌توان در داخل زندان به او ارائه کرد. گفته می‌شود خانواده این زندانی سیاسی قادر نیست او را برای معاینه به بیمارستان منتقل کنند و در مورد شدت و میزان جراحات او بسیار نگران هستند.

توماج، خواننده رپ اعتراضی اهل شاهین‌شهر اصفهان، که روز هشتم آبان ۱۴۰۱ در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت شده با اتهام محاربه و ‌افساد الارض روبرو است که بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی، می‌تواند حکم اعدام برای او بدنبال داشته باشد. توماج، در روزهای اول بازداشت به‌شدت تحت شکنجه قرار گرفت و چشم چپش به‌دلیل ضربات وارده به سرش آسیب دید و مچ پای راستش شکست و در حال حاضر در یک سلول انفرادی در زندان دستگرد، در اسارت است.

محرومیت از عدم دسترسی به خدمات پزشکی مصداق بارز شکنجه است و جمهوری اسلامی عامدانه با محروم کردن زندانیان سیاسی از دسترسی به دارو  و درمان، به دنبال حذف فیزیکی و “اعدام خاموش” این زندانیان است.

توماج در پشت دیوارهای سرد و خاموش زندان تنها نیست. او در خیال خود خیابانهای شهرهای ایران را می بیند که زنان با جسارتی بی مانند حجاب ها را از سر برداشته و تبلور زیبایی، نشاط و ادامه انقلاب می شوند؛ توماج با بدنی مجروح جوانان شجاع “زیباشهر” را در برابر دیدگان زخم دیده خود می بیند که ادامه انقلاب را در سالروز تولد حمیدرضا روحی، این جوان نازنین و جان باخته، با فریادهای کوبنده مرگ بر خامنه ای، بر فرق حکومت می کوبند؛ توماج میداند که دشمن زبون است و یک جامعه تشنه آزادی و رهایی با او است. توماج فقر را می شناسد، دیکتاتوری و فساد و تباهی را به چشم دیده و تجربه کرده است. او فرزند انقلاب زن زندگی آزادی است. او یکی از همه ما است. توماجِ ما تنها نیست.

همصدا و همراه با خانواده توماج صالحی خواهان مراقبتهای فوری پزشکی ویژه برای این خواننده شجاع، جسور و محبوب جامعه که بی وقفه صدای انقلاب زن زندگی آزادی و اعتراضات خیابانی بود شویم و خواستار آزادی او و همه زندانیان سیاسی و دیگر اُسرای در اسارت باشیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *