اعتراض پرستاران در مشهد و کشاورزان در اصفهان – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دور جدیدی از اعتراضات پرستاران و کادر درمان آغاز شده است. روز ۱۹ فروردین پرستاران و پرسنل اورژانس ۱۱۵ مشهد در اعتراض به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری و عدم رسیدگی به مشکلاتشان مجدداً مقابل استانداری خراسان رضوی دست به تجمع زدند. معترضین شعار میدادند: “تعرفه ما کجاست /توی جیبای کیاست؟ “، “تعرفه‌ی عادلانه حق ماست! “، “تنهاترین رسته‌ایم از وعده‌ها خسته‌ایم “، “با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم”. قبلا در روز ۱۶ فروردین پرستاران و کمک پرستاران بیمارستان رضای مشهد در همین رابطه و در اعتراض به واریز ناعادلانه تعرفه خدمات پرستاری تجمع داشتند. در روز ۱۵ فروردین نیز پرستاران در بیمارستان روحانی بابل و در اراک در برابر دانشگاه علوم پزشکی تجمع کرده بودند.

روز نوزدهم فروردین کشاورزان اصفهان با خواست حقابه و اعتراض به خطر خشکی کشت خود بار دیگر مقابل شرکت آب منطقه ای اصفهان تجمع کردند.

اعتراض علیه فقر و بی تامینی، معضلات زیست محیطی و تبعات معیشتی آن و اختلاسها و وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی و سطح نازل حقوقها یک جنبش اجتماعی است. دور جدید اعتراضات پرستاران، معلمان و بازنشستگان از شروع سال ۱۴۰۲، گسترش فضای اعتراض در میان کارگران نفت و اولتیماتوم کارگران رسمی نفت برای بیستم فروردین طلایه های دوره جدیدی از تحرکات سیاسی در سطح وسیع اجتماعی است که فضا را برای اعتصابات سراسری فراهم تر میکند. در تداوم انقلاب به تدارک اعتصابات و تجمعات سراسری برویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *