کودک همسرى یعنى تجاوز – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

براساس اعلام مرکز آمار، در فاصله بهار تا پاییز سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال و هزار و ۸۵ مورد زایمان توسط مادران کمتر از ۱۵ سال در کشور ثبت شده است.

یک لحظه چشمهاى خود را ببندید و صحنه همبسترى یک دختر بچه ١٣ -١۴ ساله با یک مرد بالغ  را در ذهن خود مجسم کنید. دختر بچه اى که از لحاظ جسمى و از لحاظ روحى و عاطفى نه میخواهد و نه میتواند به چنین رابطه اى وارد شود. اسم این پدیده چیزى جز تجاوز جنسى، آزار جسمى و شکنجه روحى نیست. کودک همسرى اسم تلطیف شده این تجاوز اسلامیِ آشکار است.  لیست عواقب این سیاست مشمئز کننده به هیچ عنوان کوتاه نیست و تمامى زندگى این کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد. تجربه سکس میتواند و باید جزء لذت بخش ترین خاطرات هر انسان باشد. اما این سیاست ضد کودک، این رابطه را به یک خشونت، به چیزى غیر قابل تحمل و نفرت انگیز تبدیل میکند.

نفرت از مرد، نفرت از پدر و مادر، عدم اعتماد بخود، از دست دادن تمامى احساسات کودکانه و رانده شدن به دنیای “بزرگسالان” در چشم بر هم زدنى، حضور در یک رابطه غیر سالم از لحاظ جسمى و عاطفى، تحمیل کار خانگى، عدم امکان تحصیل، باز داشته شدن از کسب تجربه هاى اجتماعى، باردارىهاى خطرناک، تحمیل مادر شدن و سرپرستى یک کودک دیگر هنگامى که خودِ “مادر” نیاز به این سرپرستى دارد و تحمیل بیشترین فشارهاى روحى در شرایطی که هیچ امکان واقعى براى مقابله با آنها در اختیار این کودک – مادر نیست، محصول تجاوز به حقوق و زندگی این کودکان است.

بگذارید بپذیریم که هیچ کلمه اى نمیتواند شناعت این پدیده نفرت انگیز را به خواننده منتقل کند. کنترل زن در جمهورى اسلامى یعنى کنترل جامعه، و کودک همسرى، وقیحانه ترین شکل آن است.  با سرنگونى رژیم اسلامى، باید به تجاوز آشکار به جسم و روح کودکان برای همیشه پایان داد و تمامى امکانات براى ترمیم زندگى این کودک – مادران را در اختیارشان گذاشت.

جامعه ما نیاز به انقلاب دارد. نه تنها براى تمامى خواستها و مطالباتش بلکه براى پاک کردن این جغرافیاى سیاسى و شاید فراتر از آن، از لجن و چرکابه و کثافت اسلامى که به صورت تمامى جامعه پاشیده شده است. براى نجات کودکان، براى نجات آینده باید انقلاب کرد. براى کودکان حداقل ها کافى نیست باید حداکثرها را کسب کرد و این وظیفه انقلاب ماست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *