سرعت بالای مردم و روغن سوزی حکومت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گیج سری های سران جمهوری اسلامی واقعا باعث بالا رفتن روحیه مردم می شود. در عرض چند روز بعد از چرند بافی خامنه ای در رابطه با بی حجابی و “حرام شرعی و سیاسی” و قول مقابله با این پدیده عمومی و اجتماعی، غلامحسین محسنی اژه ای  در مورد بی حجابی می گوید: “برخورد انضباطی و کیفری و بگیر و ببند در این زمینه باعث بالا رفتن هزینه می‌شود و نتیجه نخواهد داد.”

این عدم هم نظری خامنه ای بعنوان اولین شخص جمهوری اسلامی با محسنی اژه ای بعنوان بالاترین مقام حکومتی که فرمان کشتار و اعدام و زندان را صادر و تایید می کند، حکایت از این دارد که ماشین کشتار جمهوری اسلامی به روغن سوزی افتاده و نشان دهنده یک بن بست تمام عیار برای جمهوری اسلامی است.

بی حجابی دیگر یک پدیده در خود نیست و جمهوری اسلامی می داند رژه زنان و دختران بی حجاب، صف آرایی یک جامعه سرنگونی طلب و انقلابی علیه کلیت این نظام است. همانطور که اعتصاب معلمان و کارگران نیز صرفا صنفی و اقتصادی نیست و حرکت به سمت شرایطی است که کل موجودیت این رژیم را زیر سئوال میبرد.

در شرایط عادی پدیده رفرم و اصلاح نظام های سیاسی، مادام که توده ها برای زیر رو کردن سیستم حاکم دست به انقلاب نزده باشند، امری شدنی و ممکن است. بی شک میدانیم که هیچ رفرمی نیز مادام که جامعه طلب تغییر نکرده باشد در دستور کار هیچ دولتی قرار نمی گیرد. رفرمِ هدایت شده از بالا عموما بخش های زیادی از یک حکومت را حول یک سیاست واحد هم خط و بسیج می کند.

آنچه که در ایران باعث شده است در میان حکومت “سگ صاحبش را نشناسد”، وجود مردمی است که در یک خواسته عمومی متفق القول اند و آن هم این واقعیت روشن است که جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی نباید ادامه حیات بدهد. بنا به تجربه روزمره مردم این رژیم با نفس زندگی سرِ جنگ دارد و کیست که نداند انسان در وحله اول برای زنده مانده نیاز به اکسیژن دارد.

جمهوری اسلامی هرگز و تحت هیچ شرایطی نمی تواند به انسجام و وحدت نظری در درون حکومت برسد. مردم مانع این انسجام اند. مشت سنگین انقلاب رژیم اسلامی را بر زمین زده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *