هوش مصنوعی و حماقت اسلامی – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فرماندهی انتظامی رژیم اسلامی روز شنبه اعلام کرد برای جلوگیری از “تنش” و “تزاحم” در اجرای قانون حجاب از ابزارهای هوشمند استفاده می‌‌شود و به “ناقضان” این قانون و کنشگران مخالف آن هشدار داد. در این اطلاعیه همچنین آمده است که پلیس “هیچ نوع رفتار و کنش فردی و جمعی مغایر با قانون را بر نمی‌تابد و با هر فعل و اقدامی که امنیت روانی و آرامش عمومی را دستخوش چالش کند، بر اساس قانون برخورد می‌کند.

نفس انتشار چنین اطلاعیه ای نشاندهنده عجز رژیم در مقابله با پیشروی زنان در مبارزه علیه حجاب اجباری، این پرچم اسلام سیاسی و آپارتاید جنسیتی، و نشانه استمرار انقلاب “زن زندگی  آزادی” است. ادعای توسل رژیم به “ابزارهای هوشمند” برای اجرای قوانین اسلامی از جمله حجاب اجباری، جدای از تحقق ناپذیر بودن آن، اعتراف رژیم به عدم کارایی نیروهای سرکوب فی الحال موجود در به عقب راندن مبارزات زنان و انقلاب جاری است.

مسلما مخطبان اصلی این اطلاعیه فقط زنان مبارزی که با انقلاب خود کلیت نظام را به چالش کشیده اند نیستند. رژیم و جنبش اسلامی در ایران در چهل و چهار سال گذشته، از پونز و اسید تا شلاق و زندان و شکنجه، هر حربه و وسیله غیر انسانی برای تحمیل حجاب اجباری و قوانین اسلامی به زنان و جامعه را به کار گرفته اما هرگز قادر به تمکین کشاندن زنان و جامعه نگشته است. قرار نیست “هوش مصنوعی” اسلامی رژیم به شکلی معجزه آسا شکست سیاسی – فرهنگی جمهوری اسلامی را جبران کند.

این اطلاعیه بیشتر مصرف داخلی دارد. با این حرکت حکومت اسلامی از سویی قصد در عادی جلوه دادن شرایط ملتهب اجتماعی و کوچک نمایی پیشروی زنان و مردم انقلابی دارد و از دیگر سو در تلاش برای تعریف نقطه تعادلی جدید در تقابل میان رژیم و جامعه است. اما این توازن شکننده تر از آن است که “ابزار هوشمند” قادر به حفظ آن باشد. دست اندکاران رژیم می دانند که کوچکترین تحرک ارتجاعی نیروهای “خود سر” جرقه ای خواهد بود که آتش انقلاب را شعله ورتر و سقوط انقلابی رژیم را تسریع خواهد نمود.

از این امامزاده بیهوش رژیم اسلامی خیری نیست. انقلاب “زن زندگی آزادی” همچنان با صلابت و استوار به پیش می تازد و می رود تا حکومت اسلامی و تمامی دستگاه تحمیق و سرکوب آن را همراه با امامزاده هوش مصنوعی و حماقت اسلامی به زباله دان تاریخ بفرستد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *