درخواست مادر سامان یاسین از مردم -منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدئویی از مادر سامان یاسین، خواننده رپ معترض زندانی، منتشر شده که در آن از مردم و فعالان حقوق بشر می‌خواهد به داد فرزندش برسند. این خواننده رپ از دهم مهرماه ۱۴۰۱ در زندان است. رسانه‌های حکومتی تصاویری از اعترافات اجباری این خواننده رپ منتشر کرده و اتهام او را “محاربه” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” عنوان کردند.

در همه جای این جهان وقتی از خواننده ای اسم برده می شود فورا تعداد کنسرت ها و توجه مردم به جنبه های هنری و درجه معروفیتش مطرح می شود. اینکه چه تعدادی در کنسرت های این خوانندگان جمع می شوند و تاثیر شادی بخش و اثر بخش کار هنری این خوانندگان توجه ها را به خود جلب می کند.

در ایرانِ تحت حاکمیت یک مشت فاسدِ ضد زندگی، خواننده معترض به وضع اجتماعی به بند کشیده می شود و  با حکم محاربه با خدا و اوباش خدا روبرو می شود. در این کشور اسلام زده، مذهب زده و آخوند زده، مادر یک خواننده مردمی باید “دست به دامن” مردم و فعالان حقوق بشر بشود تا فرزند عزیزش از چوبه دار نجات پیدا کند.

در کشوری که افعی هفت سر اسلام سیاسی با همه امکانات مالی و نیروی سرکوبگرِ خونریز، در قدرت است، هیچ فرد و گروهی در امان نیست. زن بودن جرم است، جوان بودن کفاره دارد، کارگر و کارمند بودن مصیبت است و کودک بودن در معرض خطر دائمی قرار گرفتن است.

سامان یاسین یکی از آن میلیونها نفری است که دست در دست دیگران، علیه این ستمگری و این تبهکاری حکومتی بپاخاسته و جانیان را به سوی سرنگونی سوق داده است. حالا سامان ما، این اسطوره زندگی و مقاومت در بند است و خطر اعدام تهدیدش می کند. به فراخوان مادر سامان یاسین زمین را زیر پای حکومت اسلامی داغ می کنیم و مانع از اعدام این مبارز راه آزادی و انسانیت می شویم. به مادر و خانواده سامان عزیز قول میدهیم که تنهایشان نمی گذاریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *