حملات شیمیایى و ابتکارات سازمانیافته- سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با بازگشایی مجدد مدارس بعد از تعطیلات نوروزی، حمله با گازهای شیمیایى به مدارس اوج تازه اى گرفته است و تاکنون ده‌ها گزارش از مسمومیت دانش‌آموزان در شهرهای مختلف و بستری شدن آنها در بیمارستان‌ها منتشر شده است. حملات شیمیایی، روز یکشنبه دست‌کم در مدارس استان‌های تهران، البرز، مازندران، آذربایجان غربی، و اردبیل ادامه یافت و ده‌ها دانش‌آموز راهی مراکز درمانی شدند.

اینکه رژیم مانند گذشته منکر دست داشتن در این جنایات است، هیچ چیزى را در باور مردم به “نظام مند” بودن این حملات تغییر نخواهد داد و اینکه این نوع “شوک درمانى” در دوره انقلاب، نه اقتدار که بیش از هر زمانی ناامیدى و درماندگی رژیم را به نمایش گذاشته است. واقعیت اتفاقات جاری، نشان دهنده روحیه مستاصل سیاست گذاران و سران نظام است. از سوى دیگر عکس العمل مردم بخصوص در شهر سقز و شاهین شهر نشان میدهد، هر تعرض رژیم را باید با تعرض متقابل و متحدانه جواب داد.

رسانه اى کردن این نوع حملات رژیم، تجمعات متحدانه در مقابل ادارات مسئول، فشار آوردن به حکومت براى تامین امنیت دانش آموزان و شناسایی سریع عاملین این حملات که بدون شک از طرف حکومت سازماندهی شده اند، کشاندن اعتراضات به سطح شهر و بالاخره سراسرى کردن اعتراضات با اعلام از پیش روز تظاهرات، از جمله اقداماتى است که باید در دستور کار فعالین، والدین و تمامى مردم قرار بگیرد.

هر تعرض رژیم باید مورد با تعرض متقابل و وسیع و متحدانه مردم پاسخ بگیرد. مسىئله مسمومیت دانش آموران، از زمره مواردى است که مستقیما جان جوانان ما را نشانه گرفته است. اعتراض به این جنایات، قطعا از پشتیبانى جهانى میتواند بهره مند شود.

واقعیت این است که رژیم حتى براى جزئى ترین مشکلات خود قادر به جوابگوبى نیست. موضوع حجاب برگیران عمومى گویاى این حکایت است که رژیم در مقابل اقدامات اجتماعى و متشکل هیچ راه حلى ندارد. اعتصابات عمومى به همراه ابتکارات اعتراضى که هر روز بیشتر از پیش شاهد آنان خواهیم بود، رژیم را هر چه بیشتر مستاصل تر خواهد کرد. نه نیروهاى سرکوبگر و نه لشکر سایبرى رژیم، قادر به مقابله با اقدامات اجتماعى و متشکل ما نیستند.

انقلاب دوره ها و شرایط متفاوتى را طى خواهد کرد و ما شاهد پیچیده تر شدن مبارزات مردم خواهیم بود. پیچیدگى فقط یک خصیصه انقلاب است. خصیصه دیگر آن، اقدامات و ابتکارات غیر پیش بینى مردم است. ابتکاراتى که موجب انفعال و ترس حامیان رژیم خواهد شد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *