ای عربستان، “ای فرشته نجات” – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزارت خارجه ایران: “ابراهیم رئیسی از پادشاه عربستان دعوت رسمی کرده است.”

اهمیت این خبر برای جمهوری اسلامی در چیست؟ چرا در این دنیا باید رسانه ای کردن این دعوت مورد توجه هیچ بنی بشری قرار بگیرد. حتی اگر گفته می شد، پادشاه عربستان دعودت ابراهیمی رئیسی را پذیرفته است، می شد گفت این ارزش خبری دارد. اما هدف این نیست. اهمیت بیان این موضوع، آن هم از طرف وزارت خارجه جمهوری اسلامی در همین دو کلمه است. دعوت از پادشاه عربستان.

واقعیت این است از وقتی که در سال ۱۳۹۴ جمهوری اسلامی اوباش اجاره ای خود را وارد سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد کرد تا به دنیا و کشورهای منطقه نشان بدهد هیچ مرز و محدودیتی در ناامن کردن منطقه و حتی صدور تروریسم دولتی به کشورهای دیگر ندارد، تا سال ۱۴۰۲ تحولات خیره کننده و زیر و رو کننده ای در ایران اتفاق افتاده است.

انقلاب علیه جمهوری اسلامی آن نقطه جوش، آن لحظه طلایی و آن تغییر سیاسی مهمی است که موقعیت جمهوری اسلامی را در ایران و در جهان تماما دستخوش تغییراتی اساسی کرده است. انقلاب تمام معادلات سیاسی را از بنیاد عوض کرده است. حالا جمهوری اسلامی کاسه گدایی در جهان می گرداند تا با نماینده هر کشوری که دم دست باشد عکسی بگیرد و مقامات ریز و درشتش سفری به یک کشور دیگر داشته باشند. اینها ارزش اقتصادی و سیاسی در روابط دیپلماتیک ندارد، فقط ژست است. اینکه در وهله اول نشان بدهند هنوز کسی هستند، دیدار می کنند، پذیرفته می شوند و عکسی می گیرند تا به مردم ایران القا شود رفتنی نیستند.

رابطه جمهوری اسلامی با عربستان از سر بدبختی جمهوری اسلامی و نشانه پیروزی سیاسی و دیپلماتیک عربستان است. زیرا عربستان در کشور یمن در حال مهار حوثی های طرفدار جمهوری اسلامی است و دست و پای جمهوری اسلامی در عراق هم بسته تر می شود.

در عوض جمهوری اسلامی درخواست دارد “عربستان در اوضاع داخلی ایران دخالت نکند”. یعنی تلویزیون “ایران اینترنشنال”  دُز تبلیغات ضد جمهوری اسلامی اش  را کم کند. در جواب به این ژست های کشورداری این نمایندگان بلاهت باید گفت فقط کافی است به رژه بی حجاب ها، که هر روز دارند سنگرهای جدیدتری را در خیابانهای ایران فتح می کنند، نگاه کنید تا با دو چشم کور دلی تان ببیند که هیچ فرشته نجاتی در راه نیست. انقلاب به پیش می تازد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *