“گذار خشونت‌پرهیز” یا حفظ خشونت حکومتی؟ – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“بیش از ۴۰۰ فعال مدنی و سیاسی ایران در بیانیه‌ای تنها راهکار “خشونت‌پرهیز و دموکراتیک” برای گذار از جمهوری اسلامی و “تحقق اصل تفکیک دو نهاد دین و دولت” در کشور را “مراجعه به آراء ملت با برگزاری نوعی همه‌پرسیِ آزاد” عنوان کردند.”

هر بار که مردم برای پایان دادن به این همه جور و ستم آستین بالا زده و علیه خشونت سازمان یافته حکومتی دست به اعتراض زدند، جوابش به بند کشیده شدن و اعدام بود. ۳۰ خرداد ۶۰ هنوز یادمان هست.

وقتی جام زهر نوشیدند و پایان جنگ لعنتی ۸ ساله را اعلام کردند. فورا چندین هزار زندانی سیاسی را سلاخی کردند. کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ هنوز یادمان هست.

بعدا خاتمی آمد تا بلکه از راه “گفتگوی تمدنها” و از طریق “اسلام خوش خیم” چاره ای برای کنترل این مردم پیدا شود. اوضاع آرام نشد و نویسندگان را زنجیره ای به قتل رساندند. قتل مختاری، پوینده، فروهر و پروانه اسکندری از یادمان نمی رود.

سال ۸۸ آمد و مردم برای خلاصی از هزار بدبختی و درد بی درمان دیگر بلند شدند و حکومت دست به کشتار زد و ندا آقا سلطان به شلیک مستقیم جان باخت و دهها نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند. در ادامه دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ خلق شد که طی سه روز در آبان ۹۸، ۱۵۰۰ نفر قتل عام شدند و به هواپیمایی مسافری شلیک شد و ۱۷۶ نفر را ناباورانه کشتار کردند.

شهریور سال ۱۴۰۱ مهسا، دختر ۲۲ ساله اهل سقز، را در تهران به جرم بدحجابی بی رحمانه به باد مشت گرفتند و به قتلش رساندن و اینجا بود که انقلاب زن زندگی آزادی زاده شد.

در این اوضاع که مردم ایران درگیر یک انقلاب عظیم انسانی هستند و همه برای پایان دادن به این خشونت سیستماتیک حکومتی به میدان آمده اند، آدم های “خشونت پرهیزی”، با سابقه ای تقریبا تماما نزدیک به اصلاح طلبان حکومتی، از غار خودفریبی بیرون آمده و تمرین انتخابات آزاد و همه پرسی آزاد می کنند تا این جامعه غرق در خون، با پیکری مجروح از جنایت ۴۴ ساله حکومتی را برای “تحقق اصل تفکیک دو نهاد دین و دولت” پای صندوق های رای بکشانند. این “خشونت پرهیزی” فرمایشی برای حفظ سلطه همین اوباشان حاکم طراحی شده است. یقینا این حکومت را هیچ معجزه ای نجات نخواهد داد. پایان دادن به جنایت حکومت اسلامی و رسیدن به یک جامعه آزاد و خوشبخت و برابر کار انقلاب زن زندگی آزادی است. شک نکنید آقایان! دوره شارلاتانیسم سیاسی در این مملکت پایان یافته و دخالت مستقیم مردم در سیاست آغاز شده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *