اعتصاب کارگران نفت ادامه دارد! – خلاصه اطلاعیه حزب کمونیست کارگری

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اعتراضات کارگران پروژه ای در نفت و گاز و نیز فولاد و معادن و نیروگاهها ادامه دارد. هم اکنون در بیش از صد شرکت و پیمانکاری در این بخش که جمعیتی بیش از صد هزار را در بر میگیرد کارگران در اعتصاب بسر میبرند. امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت پرسنل ستادی شرکت odcc اصفهان و روز گذشته  کارکنان شرکت ول سرویسز (شلمبرژه) به اعتصاب پیوستند. کارگران شرکت ول سرویسز (شلمبرژه) همچنین در محل ساختمان مدیریت این شرکت در اهواز تجمع کردند. یک تاکید شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعتصاب و تجمع به عنوان دو جزء مکمل یکدیگر برای پیشبرد قدرتمند اعتراضات است.

اعتصابات هزاران کارگر پروژه ای در نفت و گاز و نیز در معادن و فولاد و نیروگاهها  یک حرکت بسیار مهم و تعیین کننده است و توجه کل جامعه را به خود جلب کرده است.  اتحادیه آزاد کارگران ایران طی بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از اعتصابات، کارگران در سطح سراسری را به اعتصاب فراخوانده است. در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده است:” اگر راه حلی برای رهائی از فقر و فلاکت و ستم و استبداد وجود دارد آن راه حل در دستان توانمند ما و پیوستن کارگران رسمی نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع فولاد و خودرو سازی و معادن و دیگر صنایع کلیدی کشور به اعتصاب کارگران پروژه ای و تبدیل آن به اعتصابی بزرگتر و سراسری تر می باشد”.  همچنین شورای سازماندهی اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت از این اعتصابات اعلام پشتیبانی کرده اند. قبلا نیز اتحادیه رانندگان کامیون و کامیونداران این اعتصابات را مورد پشتیبانی قرار دادند.

در عین حال اعتصابات در نفت بازتاب جهانی داشته است. یک موضوع کنفرانس کمپین برای آزادی کارگران زندانی که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر در پنجم اردیبهشت بصورت آنلاین برگزار شد به همین موضوع  اختصاص داشت و کنفرانس حمایت خود را از این اعتصابات اعلام داشت. اعتصاباتی در چنین ابعاد نوید بخش یک اول مه تاریخی در ایران است. زنده باد کارگران نفت،  گرامی باد اول مه روز جهانی کارگر!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *