در گرامیداشت حبیب اسیود – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صبح  روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، حبیب اسیود بعد از سه سال اسارت، سه سال شکنجه، سه سال انفرادی و قرار داشتن در انزوای شدید اعدام شد.

جمهوری اسلامی میگوید ببینید حبیب اسیود اعتراف کرده است، پس حق با ما است که اعدامش کنیم؛ می گوید اینها حرف های خودش است که “آزادانه” اعتراف کرده است در بمب گذاری، ترور، قتل و انفجار و … دست داشته است و پس حق با ما است او را اعدام کنیم. ولی چه کسی که نداند اعترافات اسرا در جمهوری اسلامی تنها با شکنجه گرفته می شود.

در آن سو تر کسانی هم با “عظمت آریایی” شان؛ با “فرزند کوروش بزرگ” بودنشان؛ با سینه چاک کردن برای هر وجب از “خاک پاک ایران” و با هر چه که بویی از انسانیت و نوع دوستی نبرده باشد، در همراهی با قاتلینش در کمال بیشرمی و وحشی گری هورا میکشند که حبیب اسیود “تجزیه طلب”حقش بوده اعدام شده است.

در قدم بعدی می شنویم دولت های اروپایی به “شدیدترین لحن ممکن” نسبت به این جنایت اعتراض کرده و حتی دولت سوئد کاردار جمهوری اسلامی را فراخوانده و “اعتراض شدیدش” را نسبت به قتل شهروند خودش به جمهوری اسلامی اعلام کرده است. اینها دروغ و ریا است. اعتراض شدید یعنی اخراج دیپلمات تروریست های جمهوری اسلامی، یعنی بستن سفارت خانه های جمهوری اسلامی، یعنی بستن امکان تروریستی جمهوری اسلامی در اروپا، یعنی پایان دادن به بیش از ۴ دهه مماشات و سکوت در برابر ترور و آدم ربایی مخالفین سیاسی ایرانی در خارج کشور. یعنی فشار حداکثری برای پایان دادن به اعدامها و سرکوب ها و کشتارها در ایران. یعنی اعلام فوری تروریستی بودن سپاه پاسداران و دهها اقدام فوری دیگر. اینها صورت نمی گیرد و به همین دلیل دروغ است که گفته شود فشاری قابل توجهی روی جمهوری اسلامی می آورند.

بیاد حبیب اسیود در هر کجا که هستیم اعتراض کنیم؛ جمهوری اسلامی را برای سازمان دادن این قتل حکومتی محکوم کنیم؛ علیه اعدام ها، نیروی وسیعی را به میدان بیاوریم. جنایت اعدام حبیب اسیود در کنار دهها اعدام طی این چند روز گذشته برای ایجاد رعب است تا باعث شود زاهدان و خوزستان و همه مردم دست از اعتراض بردارند، تا زنان بی حجاب از این همه جنایت رژیم شوکه شوند و صحنه اعتراضات شکوهمندشان را خالی کنند. همه قتل های جمهوری اسلامی برای تحکیم پایه های فرسوده حکومتش است. به همین دلیل هر جنایت رژیم را با قدرت تمام محکوم کنیم و این جانیان ضد انسان را عقب برانیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *